logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Polacy pamiętają 1944, a Brytyjczycy…
08.08.2017
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Kraje, Wielka Brytania, Problemy społeczne, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja

Polacy pamiętają 1944, a Brytyjczycy…



50 lat temu Anglia i Walia podjęły istotny krok dla dekryminalizacji homoseksualności. 27 lipca 1967 roku w życie wszedł tzw. Sexual Offences Act. Od tamtej pory seks między dwójką osób tej samej płci stał się legalny. Artysta Martin Firell postanowił upamiętnić ten krok milowy poprzez stworzenie sześciu billboardów.

Projekt nosi nazwę „Remember 1967” („Pamiętaj 1967”) i odnosi się do żądań aktywistów z lat sześćdziesiątych, które do dzisiaj pozostają pod pewnymi względami aktualne. Dodatkowym nawiązaniem do tamtych czasów jest warstwa graficzna – projekty utrzymane są w czarno-białej kolorystyce.

Jak wyjaśnia autor, W latach sześćdziesiątych aktywiści na rzecz praw gejów i kobiet obserwowali zdominowanie brytyjskiego społeczeństwa przez mężczyzn. Ci mężczyźni byli naturalnie żywo zainteresowani utrzymaniem swojej władzy. 50 lat później, w 2017 roku, brytyjskie społeczeństwo nadal zdominowane jest przez mężczyzn. Potrzeba zakończenia sztywnego podziału ról płciowych jest więc nadal tak aktualna, jak wówczas.



Nazwa kampanii:
Remember 1967
Czas:
2017.7.27
Nadawca:
Martin Firell
Media:
Outdoor, Internet
Wykonawca:
Martin Firell
Adresaci:
Ogół społeczeństwa Wielkiej Brytanii





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek