logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  09.07.2012

Polacy nie są siłą roboczą



„Język polski„ to tytuł projektu mobilnej wystawy przygotowany przez polską grupę artystyczną Galeria Rusz (Joanna Górska i Rafał Góralski) we współpracy z brytyjskimi artystami Markiem Titchnerem i Andrew D. Willettem.

Artyści wspólnie zmierzyli się z zagadnieniem polskiego języka, jako nośnika mitów, przekonań, schematów myślowych i idei, które są charakterystyczne dla polskiego społeczeństwa, by w ten sposób przybliżyć Brytyjczykom polską kulturę. Według autorów, w świadomości wielu brytyjskich obywateli wykrystalizował się obraz Polaków jako siły roboczej. Wystawa proponowana przez zespół polsko-angielskich artystów ma na celu zmianę optyki postrzegania Polaków i uświadomienia Brytyjczykom, że nie są to tylko ludzie poszukujący zarobku poza granicami własnego kraju, ale mogą poszczycić się bogatą tradycją i kulturą. Autorzy projektu wyszli z założenia, że stosunkowo mało znana w Europie polska kultura może być ciekawą inspiracją do powstania dzieł sztuki, próbujących uchwycić ducha współczesnych przemian społeczno-kulturowych. Podkreślają także, że szczególną rolę może odegrać tu temat cierpienia, aktualny w czasach kryzysu i niepewności.

Artyści tworząc swoje billboardy inspirowali się dziełami i ideami polskich pisarzy, poetów, myślicieli, do których należy zaliczyć m.in. Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Stanisława Leca, Cypriana Kamila Norwida, Leopolda Staffa, Ignacego Paderewskiego czy Józefa Piłsudskiego. Artystyczny van przez 6 dni (od 13 do 18 lipca br.) będzie poruszał się po trzech miastach Wielkiej Brytanii,w których istnieją duże skupiska polskiej emigracji: Birmingham, West Bromwich i Walsall. Mark Titchner w ramach projektu zaprezentuje pracę Defend me from myself / Broń mnie przed sobą samym, Andrew Willett – I can’t make you happy / Nie mogę cię uszczęśliwić, Joanna Górska – Let’s be the architects of our own misfortune / Bądźmy twórcami własnego nieszczęścia, a Rafał Góralski – Instead of digging our own grave let’s dig down to the source / Zamiast kopać sobie grób lepiej dokopmy się do źródła.

W trakcie objazdowego pokazu przewidziano trzy dłuższe postoje: w Birmingham przy galerii EastsideProjects, gdzie 13.07 odbędzie się rozpoczęcie projektu, w The Public w West Bromwich i w The New Art Gallery Walsall w Walsall (14.07). W The Public zostanie również zorganizowane spotkanie ze społecznością lokalną, w którym wezmą udział zaproszeni do projektu artyści.

Galeria Rusz to grupa artystyczna specjalizują się przede wszystkim w kreowaniu i prezentacji sztuki w przestrzeni miejskiej. Od 1999 roku artyści prowadzą w Toruniu galerię billboardową, gdzie pokazują własne prace.

Organizatorem projektu „Język polski” jest Fundacja Rusz, a współorganizatorem – Toruńska Agenda Kulturalna.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej” 


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek