Polacy dyskryminują, nawet o tym nie wiedząc
Innym i słabszym w Polsce jest źle, a "zwykli Polacy" nie pomagają i objawów dyskryminacji nawet nie dostrzegają. Pokazuje to spot reklamowy kampanii "Zatrzymaj dyskryminację", w którym niepełnosprawna osoba bezradnie patrzy na piętrzace się przed nią schody, a czarnoskóry mężczyzna równie bezradnie słucha dowcipów na swój temat. Obserwująca ich kobieta nie reaguje.
Spot miał swoją premierę 19 lipca br. w trakcie konferencji przedstawicieli Koalicji na Rzecz Równych Szans. Jest on głównym narządziem komunikacyjnym kampanii, której celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa i polityków (Koalicja wystosowała list do premiera Donalda Tuska, w którym wytknęła brak w priorytetach polskiej prezydencji w UE działań w zakresie równego traktowania) na większą ochronę w zakresie równego traktowania, zwłaszcza ze względu na niepełnosprawność, wiek, rasę i orientację seksualną.
Kampania "Zatrzymaj dyskryminację" jest kampanią internetową. Jej inicjatorem jest Koalicja na Rzecz Równych Szans, a koordynatorem Kampania Przeciw Homofobii. – Wiele osób w Polsce nie zdaje sobie sprawy z tego, że dyskryminuje. W języku polskim wiele jest wyrażeń, które są bardzo dyskryminujące, a mimo to nadal się ich używa. Na przykład "sto lat za murzynami", "biały murzyn" albo "murzyn zrobił swoje i może odejść". – mówi Ikye Nnaka, Nigeryjczyk występujący w spocie reklamowym.
Wykonawcą kampanijnego filmu jest AgRafka Film, przy wsparciu ambasad Holandii i Szwecji.
Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie kph.org.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca