Scena jak z gry komputerowej: młoda kobieta strzela do olbrzymiej bestii. Żołnierka jest bardzo waleczna… do momentu, aż kończy się jej amunicja.
Ogromny stwór symbolizuje raka, a nabojami, którymi można go pokonać, są pieniądze. To nawiązanie do codziennej walki pacjenta onkologicznego z rakiem i sytuacji, w której chory potrzebuje wsparcia finansowanego na zakup nierefundowanych leków lub potrzebnych badań diagnostycznych. Film zachęca do przekazania 1% podatku na rzecz Fundacji Onkologicznej Alivia. Organizacja została założona w 2010 roku przez Bartka i Agatę Polińskich po ich osobistych doświadczeniach z chorobą. Fundacja pomaga w uzyskaniu dostępu do specjalistycznej wiedzy i najnowszych terapii, zdobywaniu środków na drogie leczenie oraz udziela praktycznych porad dotyczących codziennego funkcjonowania w chorobie.
Wydatki na nierefundowane w Polsce terapie onkologiczne mogą wynosić nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Są to kwoty niemożliwe do udźwignięcia dla większości polskich rodzin
– dlatego wielu pacjentów nie ma do nich dostępu. Z ograniczeniami w dostępie do leczenia jest powiązana niska skuteczność leczenia raka w naszym kraju – po 5 latach z grupy 150 tys. chorych statystycznie w Polsce przeżyje niespełna 70 tys. osób, choć́ współczesna wiedza medyczna pozwala uratować́ co najmniej 100 tys. – twierdzi Agata Polińska, Prezes Fundacji Alivia.
Za strategię i kreację odpowiadał zespół agencji Saatchi&Saatchi Interactive Solutions. Produkcją zajęło się studio Platige Image oraz studio produkcyjne Dobro, założone przez Platige Image. Firmy zaangażowały się w pracę nad spotem pro bono. Film od 8 lutego prezentowany jest na YouTube, będzie także można go zobaczyć w kinach, telewizji i na portalach internetowych. Przygotowana została także jego radiowa wersja.
Spot jest utrzymany w formie trailera gry komputerowej typu TPS (Third-person shooter), czyli takiej
w której akcja jest prezentowana z perspektywy trzeciej osoby. Scenografia została stworzona w świecie rzeczywistym – w hali wysypano kilkaset ton piachu, umieszczono głazy i kamienie. Brakujące elementy uzupełniono scenografią wykonaną komputerowo. Kobieta wcielająca się w bohaterkę spotu przeszła treningi, które uwiarygodniły ją m.in. w kontakcie z bronią. Przy realizacji filmu wykorzystano najnowsze technologie, na przykład model broni i magazynków sporządzono na drukarce 3D.
Fundacja w kwietniu 2015 r. zaprezentowała raport. "Dostępność innowacyjnych leków onkologicznych w Polsce na tle wybranych krajów UE oraz Szwajcarii", dostępny na stronie www.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu