logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pokoleniowe spotkanie na ławce
10.09.2010
Tematy: Kampanie, Izrael, Walka z wykluczeniem społecznym

Pokoleniowe spotkanie na ławce

Your browser does not support the video tag.


Młody mężczyzna śpiewa i gra na gitarze dla przypadkowo spotkanej w parku starszej pani. Do tego próbuje nawiązać rozmowę, recytując wcześniej ułożony tekst. Kobieta wstaje z ławki i, zapewne uznając go za niespełnionego artystę czy szaleńca, ucieka. Mężczyzna ćwiczy dalej – w końcu Międzynarodowy Dzień Seniora już niedługo. Na wesoło i z humorem o święcie przypominała kampania, przeprowadzona we wrześniu br. w Izaelu.

Działalność inicjatora kampanii, funkcjonującej od 2003 roku organizacji Adam Le Adam, ma na celu poprawę warunków i jakości życia osób starszych, żyjących poniżej linii ubóstwa. Stowarzyszenie, przy wsparciu wielu zaangażowanych społecznie wolontariuszy i pracowników socjalnych, stara się pomóc wszystkim seniorom, których oszczędności nie wystarczają na zaspokojenie podstawowych potrzeb i zakup leków. Osiągnięcie tego stanowi nie lada wyzwanie, zważywszy na fakt, że w świetle statystyk 25% mieszkańców Izraela w wieku 65+ jest ubogich, a 61% gospodarstw domowych których członkowie mają powyżej 50 lat boryka się z comiesięcznymi problemami finansowymi.

Jednym spośród największych realizowanych przez fundację programów jest akcja „Adoptuj seniora”. Miesięczna dotacja na osobę wykalkulowana została na 400 nowych szekli izraelskich, czyli około 310 zł. Jednak jak podkreślają pomysłodawcy, zarówno comiesięczne, jak i jednorazowe wsparcie finansowe, mogą pomóc w zapewnieniu godziwego życia starszym osobom, a co za tym idzie – całemu społeczeństwu – o czym także miał przypominać przygotowany przez agencję Shimoni Finkelstein Barki Draftfcb z Tel Awiwu spot telewizyjny.

Kampania zwracała uwagę na „niewidzialność” osób starszych i ich problemów poprzez promowanie ustanowionego przez Zgromadzenie Ogólne ONZ Międzynarodowego Dnia Seniora, obchodzonego począwszy od 1990 roku 1 października i będącego odpowiedzią Narodów Zjednoczonych na starzenie się społeczeństw. Według danych prezentowanych przez organizację, obecnie 1 na 10 osób na świecie jest powyżej 60 roku życia. W 2050 będzie to jedna na 5 osób. A w 2150 – 1 na 3. W te prognozy doskonale wpisuje się jedno z haseł organizacji Adam Le Adam – „Dziś to ona, jutro – ja lub ty” („Today it’s her, tomorrow, you or me.”).
E. Janota



Nazwa kampanii:
Day for the Elderly
Czas:
2010.9.3 - 2010.9.30
Nadawca:
Adam Le Adam
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Shimoni Finkelstein Barki Draftfcb (Tel Awiw)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, potencjalni donatorzy
Hasło kampani:
Dziś ona, jutro – ja lub ty (Today it’s her, tomorrow, you or me.)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek