logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Izrael, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  10.09.2010

Pokoleniowe spotkanie na ławce

Your browser does not support the video tag.


Młody mężczyzna śpiewa i gra na gitarze dla przypadkowo spotkanej w parku starszej pani. Do tego próbuje nawiązać rozmowę, recytując wcześniej ułożony tekst. Kobieta wstaje z ławki i, zapewne uznając go za niespełnionego artystę czy szaleńca, ucieka. Mężczyzna ćwiczy dalej – w końcu Międzynarodowy Dzień Seniora już niedługo. Na wesoło i z humorem o święcie przypominała kampania, przeprowadzona we wrześniu br. w Izaelu.

Działalność inicjatora kampanii, funkcjonującej od 2003 roku organizacji Adam Le Adam, ma na celu poprawę warunków i jakości życia osób starszych, żyjących poniżej linii ubóstwa. Stowarzyszenie, przy wsparciu wielu zaangażowanych społecznie wolontariuszy i pracowników socjalnych, stara się pomóc wszystkim seniorom, których oszczędności nie wystarczają na zaspokojenie podstawowych potrzeb i zakup leków. Osiągnięcie tego stanowi nie lada wyzwanie, zważywszy na fakt, że w świetle statystyk 25% mieszkańców Izraela w wieku 65+ jest ubogich, a 61% gospodarstw domowych których członkowie mają powyżej 50 lat boryka się z comiesięcznymi problemami finansowymi.

Jednym spośród największych realizowanych przez fundację programów jest akcja „Adoptuj seniora”. Miesięczna dotacja na osobę wykalkulowana została na 400 nowych szekli izraelskich, czyli około 310 zł. Jednak jak podkreślają pomysłodawcy, zarówno comiesięczne, jak i jednorazowe wsparcie finansowe, mogą pomóc w zapewnieniu godziwego życia starszym osobom, a co za tym idzie – całemu społeczeństwu – o czym także miał przypominać przygotowany przez agencję Shimoni Finkelstein Barki Draftfcb z Tel Awiwu spot telewizyjny.

Kampania zwracała uwagę na „niewidzialność” osób starszych i ich problemów poprzez promowanie ustanowionego przez Zgromadzenie Ogólne ONZ Międzynarodowego Dnia Seniora, obchodzonego począwszy od 1990 roku 1 października i będącego odpowiedzią Narodów Zjednoczonych na starzenie się społeczeństw. Według danych prezentowanych przez organizację, obecnie 1 na 10 osób na świecie jest powyżej 60 roku życia. W 2050 będzie to jedna na 5 osób. A w 2150 – 1 na 3. W te prognozy doskonale wpisuje się jedno z haseł organizacji Adam Le Adam – „Dziś to ona, jutro – ja lub ty” („Today it’s her, tomorrow, you or me.”).
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Day for the Elderly
Czas:
2010.9.3 - 2010.9.30
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Izrael
Nadawca:
Adam Le Adam
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Shimoni Finkelstein Barki Draftfcb (Tel Awiw)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, potencjalni donatorzy
Hasło kampani:
Dziś ona, jutro – ja lub ty (Today it’s her, tomorrow, you or me.)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek