logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
   ──────  25.02.2008

Pokaż figę!

Your browser does not support the video tag.


29 lutego odbył się 3. już finał kampanii "Nie daję, nie biorę łapówek". Lekarze będą szkolić jak nie dawać i nie przyjmować łapówek i razem z "kanarami" spalą symboliczną kopertę.

Fundacja "Nie biorę, chcę normalnie zarabiać", Stowarzyszenie Normalne Państwo oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wspólnie zapraszają mieszkańców stolicy na utrzymany w wesołej atmosferze, lecz dotykający poważnych problemów happening.

W ostatni dzień lutego, podobnie jak w poprzednich dwóch latach, odbył się trzeci już finał kampanii "Nie daję, nie biorę łapówek". Piątek nazwany "Dniem bez łapówki", świętowano w Warszawie o godz. 12.00 na dziedzińcu Szpitala Dzieciątka Jezus (ul. Nowogrodzka 59, róg Chałubińskiego).

Głównymi "aktorami" tego wydarzenia byli warszawscy lekarze oraz kontrolerzy biletów komunikacji miejskiej. Ci pierwsi przeprowadzili "szkolenie" jak nie dawać i nie przyjmować łapówek oraz razem z "kanarami" spalili symboliczną kopertę.

Warto odnotować fakt, iż warszawski ZTM jest jedyną w Polsce instytucją zajmującą się publicznym transportem, która nieprzerwanie angażuje się w tę akcję. Od 3 lat wszyscy miejscy kontrolerzy w widocznym miejscu noszą znaczek: "Nie daję, nie biorę łapówek" z charakterystyczną "figą". Jak zapewniają sami kontrolerzy, symbol ten zniechęca większość gapowiczów do wręczania łapówek, ponieważ liczba tych prób znacząco zmalała.

Zarząd Transportu Miejskiego rozwiesi na swoich nośnikach w sumie 3000 plakatów informujących o piątkowej akcji.

Problem korupcji w Polsce przybrał znacząco na sile po przemianach 1989 roku. W globalnym raporcie organizacji Transparency International (wskaźnik CPI – Corruption Perceptions Index), Polska w 2007 roku zajęła 61 miejsce pod względem korupcji – na tej samej pozycji znalazła się Kuba. Najniższa korupcja, zgodnie z najnowszym raportem, ma miejsce w Danii, Finlandii oraz Nowej Zelandii. Ostatnie, 179 miejsce zajmuje Somalia.
opr. mateoosz

—> Poniżej prezentujemy spot z 2007 roku.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie daję, nie biorę łapówek
Czas:
2008.2.29
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja "Nie biorę! Chcę normalnie zarabiać", Stowarzyszenie Normalne Państwo, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
Media:
Plakaty, happening
Adresaci:
Mieszkańcy Warszawy
Hasło kampani:
Idź do lekarza, który nie przyjmuje





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek