Głównym założeniem kampanii „War leaves many scars” („Wojna pozostawia wiele blizn”), prowadzonej zimą 2007 roku w Niemczech, było uświadomienie odbiorcom jak wielki wpływ ma wojna na losy dzieci, które tracąc rodziców stają się sierotami. Kampania została przygotowana na zlecenie Misereor (Bischoefliches Hilfswerk Misereor E.V.), agendy niemieckiego Kościoła katolickiego, która zajmuje się przeciwdziałaniem głodowi i chorobom na świecie.
Reklamy przedstawiają namalowane na muralach rodziny z Somalii, Iraku (tu można dostrzec motyw Madonny z dzieciątkiem) i Czeczenii. Twarze rodziców zostały ostrzelane z broni maszynowej. „War kills families. Help war orphans to survive.” („Wojna zabija rodziny. Pomóż sierotom wojennym przetrwać”) – tłumaczy hasło zachęcając do wsparcia osieroconych dzieci.
Kampania realizowana przez agencję Kolle Rebbe, otrzymała wiele nagród m.in. nagrodę Czarnego Ołówka za najlepsze ilustracje przyznaną przez D&AD, złoto podczas festiwalu Epica Awards 2007, złoto za ilustrację / fotografię w konkursie Art Directors Club of Europe i brąz za kampanię fundraisingową w Cannes 2007.
T.Szypuła
zobacz także
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
30.05.2025Kreacje / printy
Real Reality Show
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…