Głównym założeniem kampanii „War leaves many scars” („Wojna pozostawia wiele blizn”), prowadzonej zimą 2007 roku w Niemczech, było uświadomienie odbiorcom jak wielki wpływ ma wojna na losy dzieci, które tracąc rodziców stają się sierotami. Kampania została przygotowana na zlecenie Misereor (Bischoefliches Hilfswerk Misereor E.V.), agendy niemieckiego Kościoła katolickiego, która zajmuje się przeciwdziałaniem głodowi i chorobom na świecie.
Reklamy przedstawiają namalowane na muralach rodziny z Somalii, Iraku (tu można dostrzec motyw Madonny z dzieciątkiem) i Czeczenii. Twarze rodziców zostały ostrzelane z broni maszynowej. „War kills families. Help war orphans to survive.” („Wojna zabija rodziny. Pomóż sierotom wojennym przetrwać”) – tłumaczy hasło zachęcając do wsparcia osieroconych dzieci.
Kampania realizowana przez agencję Kolle Rebbe, otrzymała wiele nagród m.in. nagrodę Czarnego Ołówka za najlepsze ilustracje przyznaną przez D&AD, złoto podczas festiwalu Epica Awards 2007, złoto za ilustrację / fotografię w konkursie Art Directors Club of Europe i brąz za kampanię fundraisingową w Cannes 2007.
T.Szypuła
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową