logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  07.04.2012

Podziękowania przez żyły



Najpierw czeka się w kolejce. Potem wbijają igłę w żyłę, zakładają plaster, czekolada w prezencie i do domu. Oddając krew zwykle nie jest się świadomym tego, kto ją otrzyma i komu uratuje życie. Jedyne, co może zachęcić do oddania krwi po raz kolejny, to zwykłe poczucie odpowiedzialności i chęć zrobienia czegoś dla innych.

Kampania pt. "Thanks through the veins" (Podziękowania przez żyły) zrealizowana na zlecenie Szpitalu Uniwesyteckiego w Sao Paolo miała zachęcić dawców do częstego oddawania krwi, przy czym przyjęto, że samo doświadczenie powinno nabrać osobistego charakteru. Na przykład dzięki nawiązaniu relacji między dawcą i odbiorcą. Głównym narzędziem kampanii stały się plastry z kodem QR (QRC – Quick Response Code), które miały tę relację wskrzesić i nadać jej trwały charakter.

Każdy, kto zdecydował się oddać krew, obok czekolady dostawał kod – plaster. Po zeskanowaniu smartphonem, kod przekierowywał na stronę www z filmem, w którym biorcy dziękują za oddaną krew. Za pośrednictwem kodu można było podzielić się nowym doświadczeniem także na Facebooku, tym samym zachęcając znajomych do oddania krwi.

Przy użyciu niewielkich środków, od momentu rozpoczęcia kampanii ponad 800 nowych osób zgłosiło się jako potencjalni dawcy, a ponad 218.000 ludzi przesłało sobie video na Facebooku. Po trzech miesiącach liczba osób oddających krew wzrosła o 23%.

Santa Casa jest instytucją typu non-profit z ograniczonym wachlarzem środków finansowych. Smartphony okazały się najlepszym rozwiązaniem wobec niskobudżetowości projektu, ze względu na ich zdolność szybkiego i przede wszystkim bezpłatnego upowszechniana wiadomości w serwisach społecznościowych. Plaster QRC stał się natomiast symbolem wdzięczności odbiorców wobec dawców krwi.
Marcin Ratajczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek