logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  23.12.2016

Podziękowania od ławki

Your browser does not support the video tag.


Z pozoru zwyczajna, drewniana ławka kryła w sobie historie osób po przeszczepie, które dziękują swoim dawcom i ich rodzinom. W ten sposób Ministerstwo Zdrowia promuje dawstwo narządów w ramach kampanii „Zgoda na Życie”. Instalacja z daleka wydaje się być kolejnym użytkowym elementem w przestrzeni miejskiej – ławka ma co prawda nietypowy kształt i wyróżnia się nowoczesnym designem, ale jej prawdziwe znaczenie można poznać dopiero, kiedy się do niej podejdzie bliżej.

Cześć Przechodniu! Czy zastanawiałeś się kiedyś nad oddaniem swoich narządów po śmierci? Bo widzisz, ja dzięki takiej decyzji dziś mogę cieszyć się życiem – mówi Robert, jedna z osób dziękujących swojemu dawcy w nagraniu, które odtwarzane jest za pośrednictwem instalacji – Nazywam się Barbara. Jestem 16 lat po przeszczepieniu wątroby. Dziękuję dawcy, dziękuję jego rodzinie – zawsze w moim sercu pozostaną jako najlepsi przyjaciele – słyszymy w kolejnym podziękowaniu.

W nagraniu wzięły udział m.in. osoby związane ze Stowarzyszeniem „Życie po przeszczepie” i Stowarzyszeniem Transplantacji Serca. Za projekt i realizację niecodziennej ławki odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej oraz Anna Czarnota, absolwentka wydziału grafiki warszawskiej ASP, scenografka. Jak wyjaśnia artystka, koncepcja odnosi się do tematu transplantologii nie tylko poprzez mechanizm audio, ale również w warstwie symbolicznej.

Pomnik swoim kształtem nawiązuje do głównego elementu wizualnego kampanii – znaku zgody. Jednocześnie przypomina bumerang, a więc coś, co do nas wraca – tak jak życie, które tracimy, ale które dzięki naszej decyzji o oddaniu narządów może „wrócić” do kogoś innego – mówi artystka. Jednocześnie element roślinny pomnika nawiązuje do słowa „transplantacja” i tym samym słów „szczepić”, „sadzić” – rośliny kwitnące w pomniku symbolizują życie – dodaje.

O ławce powstał film, dokumentujący jej kilkunastotygodniową podróż po Polsce, której celem było opowiedzenie historii osób którym przeszczepy uratowały życie. Co roku w Polsce wykonuje się około 1500 przeszczepów.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


  • 25.04.2022

    „Kawa za książkę” w Green Caffè Nero


  • 22.04.2022

    Dzień Ziemi 2022 — miejski happening w Krakowie


  • 16.04.2022

    Akcja Żonkile tym razem w niestandardowej odsłonie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek