Podsumowanie konferencji „Od CSR komunikacyjnego do sustainability”
4 października 2012 r. w warszawskim Teatrze Kamienica odbyła się konferencja pt. „Od CSR komunikacyjnego do sustainability”, której tematem przewodnim było strategiczne znaczenie idei zrównoważonego rozwoju w realizacji celów biznesowych firm. Współorganizatorami wydarzenia byli magazyn „CR Navigator” oraz Henkel Polska.
Podczas konferencji zaprezentowane zostały różne spojrzenia na kwestie odpowiedzialności przedsiębiorstw oraz sposoby rozumienia i realizacji idei zrównoważonego rozwoju w praktyce biznesowej. Dyskutowali o tym przedstawiciele biznesu, organizacji pozarządowych oraz świata nauki.
Paweł Niziński, prezes GoodBrand & Company CEE, wydawca magazynu „CR Navigator”, odniósł się do zmieniających się trendów konsumenckich, które powinny przełożyć się na strategię zrównoważonego rozwoju firm. – Nasz styl życia jest zagrożony przez nasz styl życia – powiedział. Sześć trendów konsumenckich, które przedstawił, to aktywny konsument, konsumpcja inaczej, zielone partnerstwa, testowanie przez czas, zawsze w łączności oraz codzienna potrzeba duchowości.
Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Henkel Polska, opowiedziała o strategicznym rozumieniu zrównoważonego rozwoju przez firmę Henkel w kontekście najważniejszych wyzwań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych współczesnego świata. Przedstawiona przez nią strategia zrównoważonego rozwoju 2030 firmy Henkel pokazała, jak zrównoważony rozwój wpływa na zarządzanie organizacją. – Chcemy, aby nasze produkty i technologie spełniały najwyższe standardy jakości. Zależy nam na bezpieczeństwie i zdrowiu naszych pracowników, ochronie środowiska oraz na dobrej jakości życia społeczności, wśród których działamy – powiedziała. Hasłem przewodnim strategii zrównoważonego rozwoju Henkla 2030 jest więcej za mniej, a jej celem potrojenie wartość produkcji w stosunku do ilości zużywanych surowców i wytwarzanych odpadów.
Praktyczne przykłady rozwiązań na poziomie produkcji zaprezentowała Joanna Ekiert, kierownik produkcji proszku w raciborskim zakładzie Henkel Polska. Opowiedziała ona o wybranych zrównoważonych projektach służących poprawie efektywności produkcji w zakładzie Henkla w Raciborzu, gdzie powstają proszki Persil i Rex. W latach 2002-2011 zakład ten ograniczył zużycie energii elektrycznej o 25 proc., a zużycie gazu o 45 proc. Jednocześnie zużycie wody w zakładzie zmalało o 83 proc., a wytwarzanie odpadów o 61 proc.
Z kolei wystąpienie Jakuba Tyczkowskiego, członka zarządu i dyrektora ds. odzysku organizacji Rekopol, dotyczyło sposobów odpowiedzialnego zarządzania odpadami.
Podczas konferencji po raz pierwszy zaprezentowano wyniki badania dotyczącego związku pomiędzy proekologicznymi postawami młodych Polaków, a ich oczekiwaniami wobec pracodawcy, które we wrześniu b.r., na zlecenie firmy Henkel, zrealizował TNS Polska. Z badania wynika, że dla zdecydowanej większości młodych ludzi (81%) ekologia jest bardzo ważna lub ważna w codziennym życiu. Młodzi ludzie oczekują także odpowiedzialności społecznej i ekologicznej od firm, ceniąc te atrybuty ewentualnych pracodawców wyżej niż międzynarodowe środowisko pracy czy wysoką pozycję firmy na rynku. W oparciu o wyniki badania nie ulega wątpliwości, że odpowiedzialne działania i odpowiedzialny wizerunek stanowić mogą o przewadze konkurencyjnej firmy.
Jednym z punktów konferencji był także panel dyskusyjny z udziałem ekspertów, którego tematem przewodnim była filozofia wartości w biznesie w kontekście korzyści ekonomicznych i środowiskowych. W dyskusji, prowadzonej przez Pawła Oksanowicza, dziennikarza Radia PIN, swoje poglądy przedstawili Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Beata Rożek, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Tesco, Joanna Gładysz, dyrektor działu prawnego i menedżer ds. compliance w Henkel Polska, Rafał Serafin, dyrektor Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Henkel Polska oraz profesor Wojciech Gasparski z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”