logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Podsumowanie konferencji „Od CSR komunikacyjnego do sustainability”
06.10.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Podsumowanie konferencji „Od CSR komunikacyjnego do sustainability”



4 października 2012 r. w warszawskim Teatrze Kamienica odbyła się konferencja pt. „Od CSR komunikacyjnego do sustainability”, której tematem przewodnim było strategiczne znaczenie idei zrównoważonego rozwoju w realizacji celów biznesowych firm. Współorganizatorami wydarzenia byli magazyn „CR Navigator” oraz Henkel Polska.

Podczas konferencji zaprezentowane zostały różne spojrzenia na kwestie odpowiedzialności przedsiębiorstw oraz sposoby rozumienia i realizacji idei zrównoważonego rozwoju w praktyce biznesowej. Dyskutowali o tym przedstawiciele biznesu, organizacji pozarządowych oraz świata nauki.

Paweł Niziński, prezes GoodBrand & Company CEE, wydawca magazynu „CR Navigator”, odniósł się do zmieniających się trendów konsumenckich, które powinny przełożyć się na strategię zrównoważonego rozwoju firm. – Nasz styl życia jest zagrożony przez nasz styl życia – powiedział. Sześć trendów konsumenckich, które przedstawił, to aktywny konsument, konsumpcja inaczej, zielone partnerstwa, testowanie przez czas, zawsze w łączności oraz codzienna potrzeba duchowości.

Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Henkel Polska, opowiedziała o strategicznym rozumieniu zrównoważonego rozwoju przez firmę Henkel w kontekście najważniejszych wyzwań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych współczesnego świata. Przedstawiona przez nią strategia zrównoważonego rozwoju 2030 firmy Henkel pokazała, jak zrównoważony rozwój wpływa na zarządzanie organizacją. – Chcemy, aby nasze produkty i technologie spełniały najwyższe standardy jakości. Zależy nam na bezpieczeństwie i zdrowiu naszych pracowników, ochronie środowiska oraz na dobrej jakości życia społeczności, wśród których działamy – powiedziała. Hasłem przewodnim strategii zrównoważonego rozwoju Henkla 2030 jest więcej za mniej, a jej celem potrojenie wartość produkcji w stosunku do ilości zużywanych surowców i wytwarzanych odpadów.

Praktyczne przykłady rozwiązań na poziomie produkcji zaprezentowała Joanna Ekiert, kierownik produkcji proszku w raciborskim zakładzie Henkel Polska. Opowiedziała ona o wybranych zrównoważonych projektach służących poprawie efektywności produkcji w zakładzie Henkla w Raciborzu, gdzie powstają proszki Persil i Rex. W latach 2002-2011 zakład ten ograniczył zużycie energii elektrycznej o 25 proc., a zużycie gazu o 45 proc. Jednocześnie zużycie wody w zakładzie zmalało o 83 proc., a wytwarzanie odpadów o 61 proc.

Z kolei wystąpienie Jakuba Tyczkowskiego, członka zarządu i dyrektora ds. odzysku organizacji Rekopol, dotyczyło sposobów odpowiedzialnego zarządzania odpadami.

Podczas konferencji po raz pierwszy zaprezentowano wyniki badania dotyczącego związku pomiędzy proekologicznymi postawami młodych Polaków, a ich oczekiwaniami wobec pracodawcy, które we wrześniu b.r., na zlecenie firmy Henkel, zrealizował TNS Polska. Z badania wynika, że dla zdecydowanej większości młodych ludzi (81%) ekologia jest bardzo ważna lub ważna w codziennym życiu. Młodzi ludzie oczekują także odpowiedzialności społecznej i ekologicznej od firm, ceniąc te atrybuty ewentualnych pracodawców wyżej niż międzynarodowe środowisko pracy czy wysoką pozycję firmy na rynku. W oparciu o wyniki badania nie ulega wątpliwości, że odpowiedzialne działania i odpowiedzialny wizerunek stanowić mogą o przewadze konkurencyjnej firmy.

Jednym z punktów konferencji był także panel dyskusyjny z udziałem ekspertów, którego tematem przewodnim była filozofia wartości w biznesie w kontekście korzyści ekonomicznych i środowiskowych. W dyskusji, prowadzonej przez Pawła Oksanowicza, dziennikarza Radia PIN, swoje poglądy przedstawili Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Beata Rożek, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Tesco, Joanna Gładysz, dyrektor działu prawnego i menedżer ds. compliance w Henkel Polska, Rafał Serafin, dyrektor Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Henkel Polska oraz profesor Wojciech Gasparski z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek