logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Tunezja, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
   ──────  22.10.2011

Podstęp w imię demokracji

Your browser does not support the video tag.


Podstęp i gra na silnych emocjach są jednymi z najskuteczniejszych strategii marketingowych – udowadnia sukces kampanii „The return of dictator Ben Ali” (Powrót Dyktatora Ben Ali).

Zeszłoroczna Arabska Wiosna przyniosła powiew demokracji w kilku krajach regionu. Jednym z pierwszych, w którym pojawiła się szansa na zmiany była Tunezja. Ben Ali, wieloletni dyktator, przestraszony siłą protestów społecznych, 14 stycznia 2011 roku zrzekł się władzy i uciekł z kraju. Organizacja Engagement Citoyen, która poprzez edukację i różnorodne akcje stara się promować zaangażowanie polityczne obywateli, postanowiła zawalczyć o głosy Tunezyjczyków w pierwszych demokratycznych wyborach. Obywatelską postawę wzbudzono podstępem.

Tydzień przed głosowaniami, w Tunisie, stolicy kraju, zawisł ogromny portret byłego prezydenta. Natychmiast wzbudził w przechodniach skrajnie negatywne emocje: złość, niechęć do „ohydnego złodzieja” i strach przed „mordercą” – jak spontanicznie wykrzykiwali przed portretem Tunezyjczycy. Przechodnie i okoliczni mieszkańcy, niewiele się wahając, wspólnymi siłami zerwali gigantyczny plakat ze ściany budynku. Wtedy ukazała się kampanijna niespodzianka – znamienne hasło: „Beware, dictatorship can return. On Oct 23, VOTE." („Strzeż się, dyktatura może powrócić. 23 października zagłosuj”). Nakręcony dyskretnie film z przebiegu akcji rozpowszechniano w internecie.

Frekwencja w wyborach wyniosła 80%, wobec 60% przewidywanych w sondażach.
Natalia Ożegalska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The return of Dictator Ben Ali
Czas:
2011.10.17 - 2011.10.23
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
Kraje:
Tunezja
Nadawca:
Engagement Citoyen
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Memac Ogilvy Label
Adresaci:
Wyborcy w Tunezji
Hasło kampani:
Beware, dictatorship can return. On Oct 23, VOTE (Strzeż się, dyktatura może powrócić. 23 października zagłosuj)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek