logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Podpis do powrotu Polaków z Rosji
22.08.2010
Tematy: Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie

Podpis do powrotu Polaków z Rosji

Your browser does not support the video tag.


Na terenach byłego ZSRR w dalszym ciągu żyją Polacy deportowani w ramach sowieckich czystek etnicznych. W samym Kazachstanie mieszka ich około 50 tysięcy. Przez 17 lat do Polski wróciło około 6000. Rozwiązania przyjęte w obywatelskim projekcie ustawy o repatriacji mają ten stan rzeczy zmienić. Społeczny komitet inicjatywy prowadzi kampanię zachęcającą do złożenia podpisu pod propozycją – by przepisy weszły w życie, potrzebne jest poparcie 100 tysięcy obywateli. Zbiórka trwa do 15 września.

Spot kampanii zestawia teraźniejszość z przeszłością – grupę współczesnych miło podróżujących pociągiem pasażerów i przymusowo jadących ludzi w drewnianym wagonie. Kresowiacy deportowani są do nowej, obcej przestrzeni.

Ambasadorem kampanii jest aktor Paweł Królikowski.

Nowy projekt ustawy zakłada powierzenie obowiązku znalezienia lokalu dla repatrianta i jego rodziny administracji rządowej, a nie – jak do tej pory- samorządowej, która często nie mogła temu podołać finansowo i organizacyjnie. Powracający do Polski otrzymywaliby także świadczenie o takiej samej wysokości, jak cudzoziemcy na podstawie ustawy o pomocy społecznej. Obecnie osoby, które otrzymały status repatrianta, czekają na mieszkania po kilka lat. Ubieganie się o niego utrudnia fakt, że polska ambasada w Kazachstanie jest oddalona od największych społeczności polskich o około 1500 kilometrów. Do Polski wracali zatem najbardziej wytrwali i najzamożniejsi, będący w stanie pokryć koszty podróży koniecznych do załatwienia spraw urzędowych. Część kazachstańskich Polaków, nie mogąc dostać się do ojczyzny, podejmuje decyzję o pozostaniu w Rosji.

Projekt ustawy miał złożyć w kancelarii Sejmu Maciej Płażyński. Po śmierci byłego marszałka w katastrofie smoleńskiej plany kontynuuje jego syn Jakub, który przewodniczy komitetowi zbierającemu podpisy.
A.Postek



Nazwa kampanii:
Powrót do Ojczyzny
Czas:
2010.8.15 - 2010.9.14
Nadawca:
Obywatelski Komitet Inicjatywy Ustawodawczej „Powrót do Ojczyzny”
Media:
Internet, telewizja, radio
Adresaci:
Obywatele polscy
Hasło kampani:
Powroty są najpiękniejsze





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek