logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Walka z przemocą
   ──────  30.03.2015

Podłość nie jest zabawna

Your browser does not support the video tag.


To co jedni postrzegają jako żart, szybko może zamienić życie innych w koszmar i pociągnąć za sobą bardzo poważne konsekwencje. Okazuje się że pozornie niewinna aktywność w sieci coraz częściej wpływa na rzeczywistość wielu osób. W skrajnych przypadkach, może nawet zaważyć na czyimś życiu.

The Canadian Safe School Network – organizacja charytatywna zajmująca się walką z przemocą wśród dzieci i młodzieży, w swoim najnowszym projekcie stara się zwrócić uwagę społeczeństwa na problem cyber przemocy, na którą szczególnie narażone są osoby młode, najczęściej korzystające z internetu.

Kampania realizowana pod nazwą "Kids Read Mean Tweets" ("Dzieci czytają podłe tweety"), nawiązuje bezpośrednio do popularnego amerykańskiego talk – show "Jimmy Kimmel Live", którego nieodłączną częścią stał się blok zatytułowany "Celebrities Read Mean Tweets". Polega on na tym, że znane osoby, ku uciesze publiczności, odczytują obraźliwe wiadomości na swój temat umieszczane na Twitterze. Całość została zrealizowana w rozrywkowej konwencji, która powoduje, że wrogie i często agresywne wpisy internautów stają się powodem do śmiechu.

Do tego przekazu nawiązuje hasło kampanii, zrealizowanej przez agencję John St. "Cyberbullying is not joke" ("Cyberprzemoc to nie żart") to próba odpowiedzi na informację płynącą ze wspomnianego programu rozrywkowego, który umacnia powszechne przekonanie, zgodnie z którym wyraźnie negatywnie nacechowanych treści umieszczanych na czyjś temat w sieci, nie należy traktować poważnie. Tymczasem gdy dotyczą one dzieci i młodzieży, często bywają przyczyną dramatów.

W spocie, zrealizowanym w ramach kampanii, pojawiają się młode osoby, odczytujące przed kamerą obraźliwe treści na swój temat, nawiązujące bezpośrednio do koloru skóry, orientacji seksualnej czy wyglądu zewnętrznego, które ktoś umieścił na Twitterze. W momencie gdy to robią, w tle słychać tak zwany "śmiech z puszki" mający sugerować, że cytowane wpisy są śmieszne. Przeczą jednak temu miny czytających, którym wyraźnie nie jest do śmiechu. Kontrastują one ze sztucznymi dźwiękami w tle, rodem z komedii. Na końcu spotu pojawia się nastolatka, która z internetowego wpisu dowiaduje się że nikt jej nie lubi oraz że powinna się zabić. Po odczytaniu tej wiadomości wychodzi. To, dokąd poszła, twórcy kampanii pozostawili już domysłom odbiorców, jednak biorąc pod uwagę treść którą właśnie odczytała, można domniemywać że nie wiąże się z tym nic dobrego.

Jak czytamy na stronie canadiansafeschools.com, twórcy kampanii, za pomocą popularnej strony służącej finansowaniu społecznościowemu, gromadzą obecnie środki, które pozwolą wyemitować spot w telewizji w porze wysokiej oglądalności, tak by dotrzeć z przekazem do jak najszerszego grona odbiorców.

Cyberprzemoc w Kanadzie to obecnie rosnący problem. Ze statystyk wynika, że ponad połowa dzieci i młodzieży jej kiedyś doświadczyła (źródło: canadiansafeschools.com).

Maciej Zubel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Kids Read Mean Tweets
Czas:
2015.3.11 - 2015.4.11
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Kanada
Nadawca:
The Canadian Safe School Network
Media:
Internet
Wykonawca:
John St. (Kanada)
Adresaci:
Osoby postrzegające cyberprzemoc jako żart
Hasło kampani:
Cyberbullying is no joke (Cyberprzemoc to nie żart)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


  • 16.11.2023

    Gdy las się pali, pali nie tylko on


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek