Do przemocy domowej dochodzi regularnie w co 10. szwajcarskim domu, niezależnie od statusu społecznego zamieszkujących w nim osób. W najczęstszych wypadkach sprawcami przemocy są mężczyźni. Agresja ukierunkowana jest na ich partnerki i dzieci.
1.04.2007 w Zürichu weszła w życie nowa ustawa o ochronie przed przemocą domową. Nowością jest, że od tego czasu policja może w ciągu 14 dni wyrzucić sprawcę z domu, może zabronić mu przekraczać określone terytorium i kontaktować się z poszkodowanymi.
Wzbudzający sensację plakat kampanii "Stopp häusliche Gewalt", przedstawiający seksownie umalowane usta z wybitymi przednimi zębami, ma za zadanie wezwać do walki z przemocą domową – do reagowania i nie pozostawania biernym.
Reklamy kampanii pojawiły się w czasopismach, w środkach komunikacji miejskiej, na plakatach, a spot reklamowy w kinach.
Kampanię zainicjowała organizacja Die Zürcher Frauenzentrale, a wykonała ją agencja Publicis.
k.figurska
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem