Wystarczy aby odbiorca lekko pociągnął za wystający z pocztówki pasek by jego imię zaczęło tętnić krwią. W ten nietypowy sposób brazylijski Państwowy Instytut Hematologii – Hemorio, zachęcał do oddawania krwi.
Kampania realizowana była w lutym zeszłego roku na terenie całego kraju. "Krwawe pocztówki" sprzedawano w kioskach, barach, restauracjach i hotelach. Hasło skierowane do młodych ludzi, zachęcało: "Przekaż życie tym, którzy go potrzebują. Podaruj krew. Twoja pomoc jest tym, czego brakuje".
Pomysł reklamowy angażował odbiorcę przekazu dzięki czemu kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem. Każdy mógł kupić i wysłać znajomemu kartkę z jego imieniem. Odbiorca pocztówki wyciągał z niej pasek oznaczony strzałką zasłaniający napisane czerwoną czcionką imię. Na końcu, na wysuniętym pasku pojawiało się hasło kampanii – "Podaruj krew". Cały proces otwierania nawiązywał do sposobu pobierania krwi – uświadamiał jak łatwo można pomóc potrzebującym.
Państwowy Instytut Hematologii z Rio de Janeiro założony został w 1944 r. Edukuje, przeprowadza badania naukowe, a także jest największym w Brazylii centrum krwi i transfuzji.
P. Sienkiewicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
-
23.03.2023
Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
-
20.03.2023
9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
02.03.2023
Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski
-
28.02.2023
Marcin Oleksy z piłkarskim Oscarem za najpiękniejszą bramkę 2022 roku