15 listopada 2010 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Oznacza to, że w miejscach publicznych, w tym także w pociągach, zostanie wprowadzony całkowity zakaz palenia. Firma PKP Intercity S.A. wraz z kampanią Komisji Europejskiej „HELP – dla życia bez tytoniu” przygotowała akcję informacyjną dla podróżnych.
Kampania trwa od 1 do 15 listopada. W tym czasie rozdystrybuowanych zostanie ponad 20 tys. ulotek informacyjnych o tym, jak poradzić sobie z nałogiem, gdzie szukać pomocy oraz jakie korzyści wiążą się z rzuceniem palenia. Informatory rozdawane będą bezpłatnie w kasach biletowych, Centrach Obsługi Klienta, punktach informacyjnych, Strefie VIP oraz w pociągach TLK.
– Zdajemy sobie sprawę, że dla części naszych pasażerów wprowadzenie zakazu palenia może być sporym utrudnieniem, dlatego chcemy ich odpowiednio wcześnie poinformować i przygotować do zmian. Dbamy także o to, aby wszyscy nasi pracownicy mający na co dzień kontakt z klientem, w razie jakichkolwiek pytań podróżnych mogli udzielić kompleksowej informacji w tym temacie. – mówi Małgorzata Sitkowska Rzecznik Prasowy PKP Intercity.
– W obliczu nadchodzących zmian w przepisach, ważne jest dotarcie z tym przesłaniem do osób, które chcą zerwać z tytoniowym nałogiem. Celem wspólnej akcji „HELP- dla życia bez tytoniu” i PKP Intercity S.A. jest poinformowanie podróżnych nie tylko o samym zakazie palenia papierosów w pociągach, ale także zapewnienie ich, że w tej sytuacji nie muszą pozostać sam na sam z problemem, w której stawia ich nałóg. – podkreśla Katarzyna Rąkowska, koordynator kampanii „HELP – dla życia bez tytoniu”.
Informacja o zakazie palenia wyświetlana będzie na monitorach w okienkach kas biletowych oraz na ekranach plazmowych na dworcach w Warszawa Centralna i Poznań Główny. Na stacjach Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia i Zachodnia wygłaszany będzie również specjalny komunikat informacyjny.
Partnerem akcji jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!