Głowa młodego mężczyzny popękana niczym sucha ziemia to główny motyw kampanii zrealizowanej przez włoską organizację Legambiente zajmującą się ochroną środowiska naturalnego oraz propagującą ideę zahamowania procesu globalnego ocieplenia. Pomysł na akcję odnosi się do codziennych, rutynowych czynności. Celem kampanii było zwrócenie uwagi Włochów na problem zmian klimatycznych.
Przedstawiony w kreacji człowiek w młodym wieku bardziej martwi się o sprawy dnia codziennego, czy też nawet o bardziej prozaiczne zagadnienia, jak własny wygląd, a nie dostrzega ważniejszych i bardziej realnych problemów związanych z degradacją środowiska naturalnego. Jak wynika z badań charakter bohatera przedstawionego w reklamie jest tożsamy z charakterem społeczeństwa włoskiego, które z reguły bardziej troszczy się o aktualne problemy, niż o zagrożenia mogące się pojawić w perspektywie kilkunastu lat.
Kampania dzięki temu, że dobrze odczytuje charakter grupy docelowej, wydaje się być bardziej skuteczna i rzetelna niż typowe kampanie przedstawiające problem globalnego ocieplenia.
b.p.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem