Głowa młodego mężczyzny popękana niczym sucha ziemia to główny motyw kampanii zrealizowanej przez włoską organizację Legambiente zajmującą się ochroną środowiska naturalnego oraz propagującą ideę zahamowania procesu globalnego ocieplenia. Pomysł na akcję odnosi się do codziennych, rutynowych czynności. Celem kampanii było zwrócenie uwagi Włochów na problem zmian klimatycznych.
Przedstawiony w kreacji człowiek w młodym wieku bardziej martwi się o sprawy dnia codziennego, czy też nawet o bardziej prozaiczne zagadnienia, jak własny wygląd, a nie dostrzega ważniejszych i bardziej realnych problemów związanych z degradacją środowiska naturalnego. Jak wynika z badań charakter bohatera przedstawionego w reklamie jest tożsamy z charakterem społeczeństwa włoskiego, które z reguły bardziej troszczy się o aktualne problemy, niż o zagrożenia mogące się pojawić w perspektywie kilkunastu lat.
Kampania dzięki temu, że dobrze odczytuje charakter grupy docelowej, wydaje się być bardziej skuteczna i rzetelna niż typowe kampanie przedstawiające problem globalnego ocieplenia.
b.p.
zobacz także
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
10.06.2025Wydarzenia
Drzewo Roku po raz 15!
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni