logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Japonia, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  11.06.2017

Pluszowi dawcy narządów



Żyrafa z nogą psa, słoń z trąbą z ogona wiewiórki czy miś z kocim uchem – to nie mutacje genetyczne wśród zwierząt, lecz pluszaki. Nie są to jednak pluszaki dostępne na półkach sklepowych. Są one nietypowe, ciekawe, przyciągają uwagę, a przede wszystkim mają skłonić do myślenia i dyskusji na temat przeszczepów organów u dzieci.

Bardzo mała liczba dziecięcych narządów jest oddawana do przeszczepu. W szczególności problem ten obecny jest w Japonii. Nie jest to również zagadnienie poruszane w mediach. Temat ten postanowiono podjąć w ramach projektu „Second Life Toys”, którego wykonawcą jest japońska agencja Dentsu. Twórcy kampanii pragną, by temat przeszczepów stał się bardziej obecny w społeczeństwie. Celem jest również podniesienie świadomości na temat problemu, jakim jest niedostateczna liczba narządów oddawanych na przeszczepy oraz zachęcenie właśnie do wyrażania zgody na zostanie dawcą po śmierci.

Na czym polega kampania? W ramach projektu przyjmowane są pluszaki, które nie są już używane, ale są “zdrowe” i to one służą za dawców “narządów”. Drugi rodzaj przyjmowanych pluszaków to te, którym coś “dolega”, są w jakiś sposób uszkodzone i wymagają “przeszczepu”. W ramach projektu uszkodzone zabawki są naprawiane dzięki użyciu części pluszaków, które są “zdrowe”. Gdy naprawiony pluszak trafia do właściciela, szczęśliwy posiadacz zabawki kieruje do właściciela “dawcy” list z podziękowaniem.

Kampania w bardzo przystępny i dość zabawny sposób podejmuje temat przeszczepu organów u dzieci, co jest rzadko poruszaną kwestią. Pluszowe zwierzęta z “przeszczepioną” częścią ciała wyglądają uroczo, są ciekawą metaforą kwestii przeszczepów (w szczególności u dzieci) i delikatnym sposobem na zapoczątkowanie dyskusji na ten temat w społeczeństwie.

 

Joanna Grams

       


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Japonia





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 28.02.2023

    Marcin Oleksy z piłkarskim Oscarem za najpiękniejszą bramkę 2022 roku


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek