Międzynarodowy Dzień Walki z Analfabetyzmem co roku przypomina o problemie, z którym boryka się ponad miliard ludzi na świecie. Mimo szybkiego rozwoju naukowego i technologicznego, prawie 100 milionów dzieci ma bardzo ograniczony dostęp do podstawowej edukacji. Aby to zmienić, w listopadzie br. IKEA i UNICEF rozpoczną 6. edycję kampanii „1 euro to majątek”, z której fundusze wesprą budowę i wyposażenie szkół w krajach rozwijających się.
W zeszłym roku z samej akcji w polskich sklepach IKEA, uzyskano niemal 170 tysięcy euro.
W celu zapewnienia najbiedniejszym dzieciom dostępu do edukacji powołano w 2005 r. Inicjatywę Społeczną IKEA, która wraz z UNICEF i organizacją Save the Children, działa na rzecz polepszenia warunków życiowych najmłodszych. Jednym z nich jest coroczna akcja „1 euro to majątek”, w ramach której od 2 listopada do 24 grudnia, sklepy IKEA na całym świecie przeznaczają 1 euro z każdej sprzedanej pluszowej zabawki na projekty pomocowe dzieciom.
W 2008 roku, klienci IKEA na całym świecie pomogli zebrać 5.3 miliona euro, które wsparły projekty. Podsumowując działania od pierwszej edycji kampanii IKEA przeznaczyła ponad 16.7 milionów euro na poprawę szans życiowych dzieci w ponad 30 krajach w Afryce, Azji, oraz Środkowej i Wschodniej Europie. W marcu 2009r. IKEA została uznana za największego korporacyjnego partnera UNICEF.
W tym roku IKEA przygotowała dodatkową możliwość dla osób, które nie mają kogo obdarować pluszakiem, a chciałyby się przyłączyć do akcji, lub po prostu chciałyby wesprzeć również polskie dzieci. We wszystkich polskich sklepach IKEA zostaną ustawione specjalne kosze, do których można wrzucić zakupionego w ramach kampanii pluszaka. Zebrane w ten sposób zabawki, zostaną przekazane na rzecz wybranych lokalnych szpitalnych oddziałów dziecięcych i domów dziecka. Natomiast 1 euro z zakupu wesprze kampanię.
Współpraca między IKEA a UNICEF i Save the Children, przy projektach społecznych sięga 2003 r. Wówczas IKEA zwróciła uwagę na znaczenie zabawy w poprawnym rozwoju dzieci i wprowadziła do sprzedaży misia BRUM. Przez 2 lata, od każdego zakupionego w okresie świątecznym misia BRUM, IKEA przekazywała 2 euro na partnerskie projekty.W efekcie kampanii zebrano 1.4 mln euro, które przekazano na pomoc dla Angoli, Chin, Rosji i Ugandy, a IKEA postanowiła rozszerzyć działania na wszystkie pluszowe zabawki.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie