Płuca na ulotce
Ukraina zajmuje ósme miejsce w Europie i Eurazji pod względem zachorowalności na gruźlicę. Standardowe ulotki informacyjne nie odnosiły większych sukcesów w zachęcaniu do wykonania diagnozującej tę przypadłość fluorografii (czyli badania rentgenograficznego polegającego na fotografowaniu obrazu powstałego na ekranie fluorescencyjnym podczas prześwietlenia). Tym istotniejsza była rola kampanii zainicjowanej przez Fundację na Rzecz Rozwoju Ukrainy.
Zaproszenia na bezpłatne badania wydrukowano na transparentnym papierze. Nadruk do złudzenia przypominał zdjęcie z prześwietlenia klatki piersiowej – ulotka oglądana pod światło zachowywała się jak prawdziwy rentgen. Była również podobnych rozmiarów.
W ciągu miesiąca na fluorografię zgłosiło się 4.460 osób; u niecałych 200 zdiagnozowano gruźlicę lub wysłano je na dalsze badania w tym kierunku. Ponad 3.300 osób zostało skierowanych do specjalistów z podejrzeniami innych chorób.
A. Postek
zobacz także
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!