Na stole operacyjnym rozłożona na części figurka żołnierza przypominająca popularną zabawkę – G.I. Joe. Narzędzie zbrodni: płonąca świeczka. Nie jest to jednak dodatkowy rekwizyt w dektywistycznej planszówce Cluedo, choć w oczach niejednego dziecka świeczka to niemal magiczny przedmiot wręcz stworzony do zabawy.
Rokrocznie wiele dzieci w najgorszy z możliwych sposobów przekonuje się, że z ogniem nie ma żartów. Aniquem informuje, że poparzenia w wyniku wypadków mają traumatyczne skutki fizyczne i psychiczne, a wśród dzieci są one znacznie poważniejsze niż u dorosłych.
Twórcy kampanii starają się pokazać, że dziecko nie dostrzega niebezpieczeństwa tam, gdzie widzi je dorosły. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości dorosłych na temat czyhających na dzieci zagrożeń związanych z użyciem ognia w życiu codziennym.
Aniquem zachęca również do regularnego przekazywania dotacji na rzecz poszkodowanych przez ogień dzieci. Według szacunków organizacji rocznie 10,000 dzieci ulega poważnym poparzeniom. Około 90% z nich wywodzi się z biednych rodzin. Leczenie poparzeń jest bolesnym, kosztownym i długotrwałym procesem. Aby polepszyć stan zdrowia małych podopiecznych, potrzebne jest stałe wsparcie finansowe.
Na świecie wzmożone zainteresowanie ryzykiem poparzeń ma miejsce w okresie przedświątecznym. W grudniu odnotowuje się bowiem największą liczbę pożarów spowodowanych przez otwarty ogień, a ofiarami w wielu przypadkach są dzieci.
Olga Ambrosiewicz
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat