W Krakowie po raz czwarty odbędzie się Festiwal Plakatu Reklamowego – Barbakan 2009. Motywem przewodnim tegorocznej imprezy jest idea oszczędzania wody. Festiwal potrwa od 23 kwietnia do 24 maja.
Organizatorzy Festiwalu chcą w tym roku przybliżyć szerszej publiczności dokonania branży na polu reklamy poświęconej ochronie środowiska naturalnego i ekologii. Na krakowskich Plantach będzie można zobaczyć plakaty zaangażowane w ostatnich latach we wspieranie tych akcji.
W ramach Festiwalu pokazane zostaną wybrane prace, które przesłano (blisko 500 z całej Polski) na konkurs „Ważna jest każda kropla”. Zadaniem uczestników konkursu było zaproponowanie plakatu, którego przesłaniem jest skłonienie Polaków do zwrócenia uwagi na kwestię wykorzystywania wody bieżącej w codziennym funkcjonowaniu ich gospodarstw domowych oraz nakłonienia ich do zmiany swoich nawyków i przyzwyczajeń.
W programie Festiwalu wszyscy zainteresowani będą mogli obejrzeć wystawy: plakatów ze zbiorów muzeów archidiecezjalnych (Muzeum Archidiecezjalne Kardynała Karola Wojtyły), pocztówek reklamowych (Wierzynek) i plakatów autorskich profesora krakowskiej ASP Mieczysława Górowskiego (Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna). Planowane są również wystawy towarzyszące, które przygotowane zostaną we współpracy z profesorem Piotrem Kunce oraz z tygodnikiem „Przekrój”. Będą one prezentowane w Pałacu Sztuki, na Placu Dworcowym oraz w Muzeum Historycznym Krakowa. W centralnych punktach Krakowa odbędą się także imprezy towarzyszące.
Organizatorem Festiwalu Plakatu Reklamowego jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej we współpracy z Biurem Reklamy i Plakatowania „Koneser”, Muzeum Historycznym Krakowa oraz Państwową Wyższą Szkołą Teatralną i pod patronatem Prezydenta Krakowa.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce