W Krakowie po raz czwarty odbędzie się Festiwal Plakatu Reklamowego – Barbakan 2009. Motywem przewodnim tegorocznej imprezy jest idea oszczędzania wody. Festiwal potrwa od 23 kwietnia do 24 maja.
Organizatorzy Festiwalu chcą w tym roku przybliżyć szerszej publiczności dokonania branży na polu reklamy poświęconej ochronie środowiska naturalnego i ekologii. Na krakowskich Plantach będzie można zobaczyć plakaty zaangażowane w ostatnich latach we wspieranie tych akcji.
W ramach Festiwalu pokazane zostaną wybrane prace, które przesłano (blisko 500 z całej Polski) na konkurs „Ważna jest każda kropla”. Zadaniem uczestników konkursu było zaproponowanie plakatu, którego przesłaniem jest skłonienie Polaków do zwrócenia uwagi na kwestię wykorzystywania wody bieżącej w codziennym funkcjonowaniu ich gospodarstw domowych oraz nakłonienia ich do zmiany swoich nawyków i przyzwyczajeń.
W programie Festiwalu wszyscy zainteresowani będą mogli obejrzeć wystawy: plakatów ze zbiorów muzeów archidiecezjalnych (Muzeum Archidiecezjalne Kardynała Karola Wojtyły), pocztówek reklamowych (Wierzynek) i plakatów autorskich profesora krakowskiej ASP Mieczysława Górowskiego (Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna). Planowane są również wystawy towarzyszące, które przygotowane zostaną we współpracy z profesorem Piotrem Kunce oraz z tygodnikiem „Przekrój”. Będą one prezentowane w Pałacu Sztuki, na Placu Dworcowym oraz w Muzeum Historycznym Krakowa. W centralnych punktach Krakowa odbędą się także imprezy towarzyszące.
Organizatorem Festiwalu Plakatu Reklamowego jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej we współpracy z Biurem Reklamy i Plakatowania „Koneser”, Muzeum Historycznym Krakowa oraz Państwową Wyższą Szkołą Teatralną i pod patronatem Prezydenta Krakowa.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
01.09.2024
„Niedoskonałe” arbuzy trafiły na Ryneczek Lidla
-
31.08.2024
Z Drohobycza do Wenecji – twórczość Brunona Schulza na międzynarodowym festiwalu
-
29.08.2024
Płatność kartą w mObywatelu już dostępna