logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Płacz dziecka w środku miasta
08.01.2014
Tematy: Kampanie, Rosja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna

Płacz dziecka w środku miasta

Your browser does not support the video tag.


Co się stanie, jeśli postawi się wózek dziecięcy na środku ruchliwego chodnika w wielkim mieście? Wbrew pozorom, można odpowiedzieć, że… nic.

Aby nagłośnić zbiórkę rzeczy dla sierot, organizacja Charity Garage Sale postanowiła przeprowadzić eksperyment. W środku miasta postawiono wózek dziecięcy, z którego przez ukryty głośnik dochodził płacz dziecka. Pomysłodawcy chcieli sprawdzić, ilu przechodniów zatrzyma się i spojrzy do środka wózka. Po zakończeniu akcji podliczono, że ponad 5000 osób przeszło obojętnie. Aż 9 na 10 przechodniom obojętny był płacz dochodzący z wyglądającego na porzucony wózka, a tylko jedna na dziesięć osób zachowała się inaczej. Tym, którzy się zatrzymali i spojrzeli do środka wózka, wręczono ulotki informujące o zbiórce rzeczy, której cały dochód jest przeznaczony na pomoc sierotom.

Rezultaty eksperymentu odbiły się szerokim echem w mediach i potralach społecznościowych. Jeden dzień promujący, nagrany film oraz rozgłos w mediach wystarczyły, by uzyskać wystarczającą ilość potrzebnych rzeczy. Akcja miała także uświadomić społeczeństwu wzrastającą obojętność na potrzebujących i zachęcić do okazywania empatii.

Agnieszka Kliks-Pudlik



Nazwa kampanii:
Baby, don't cry!
Czas:
2013.12.20 - 2014.12.20
Nadawca:
Charity Garage Sale
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
Red Pepper
Adresaci:
Obywatele Rosji





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek