Wydalenie jednego piwa zajmuje mężczyźnie około 25 sekund. Ten fakt został wykorzystany w ambientowej kampanii przeprowadzonej w mediolańskich barach, a ściślej mówiąc w barowych pisuarach. Zamontowano w nich specjalne czarne naklejki czułe na ciepło. Jeśli miały styczność z ciepłem dłużej niż 24,8 sekundy, pojawiało się na nich przesłanie: „La stai facendo per troppo tempo per aver bevuto una sola birra. Chama un taxi.” („To trwa za długo jak na jedno piwo. Zadzwoń po taksówkę.”)
Kampanię tytułem "Pissalyzer" – ("Sikalizator" – połączenie słów piss [potoczne określenie moczu] i analyzer [analizator]) zrealizowała agencja Publicis Milan na zlecenie producenta piwa McFarland.
Według twórców akcja okazała się bardzo skuteczna. Zaobserwowano, że liczba klientów, którzy wrócili do domu taksówką wzrosła o 65%.
A.Pisarek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy