Pingwiny u okulisty
Żywe pingwiny kilka linijek niżej stają się martwe. To dzięki złudzeniu optycznemu, jakie agencja Bittersuite zastosowała w reklamach kampanii na temat adopcji pingwinów.
Obrazki zawierające złudzenia optyczne kojarzą się pozytywnie z dziecięcymi zabawami, ale bywają interesujące także dla nieco starszych osób, którzy chcą sprawdzić własną spostrzegawczość. W internecie, wpisując odpowiednie hasło, można znaleźć całą kopalnię rysunków, które mają swoje "drugie dno". Takie narzędzie zostało wykorzystane również w tej kampanii, która ma na celu zachęcanie do adopcji pingwinów oraz do wsparcia finansowego organizacji im pomagającej.
Nadawcą inicjatywy jest fundacja SANCCOB Saves seabirds (The Southern African Foundation for the Conservation of Coastal Birds), która powstała w 1968 roku na rzecz ochrony gatunków morskich ptaków, głównie pingwinów. Zajmuje się ona leczeniem i opieką nad ptakami dotkniętymi problemami wynikającymi najczęściej z zanieczyszczenia wód morskich ropą. Od czasu powstania opieką fundacji zostało objętych 94 tys. zwierząt.
W kampanii posłużono się plakatem ze złudzeniem optycznym. Jeden z reklamowych plakatów gra percepcją widza, zderzając treści pozytywne i negatywne. Odbiorca widzi żywe pingwiny, lecz plakat kryje w sobie również smutną rzeczywistość w postaci rysunków konających zwierząt. Z kolei drugi plakat zawiera zamaskowaną treść werbalną: „See the reality before it’s too late” („Dostrzeż prawdę/ rzeczywistość nim będzie za późno”), która jest widoczna jedynie z dalszej perspektywy. Ostatni plakat jest swojego rodzaju „testem oka”. Wraz z przemieszczaniem się wzroku widza po plakacie, maleje liczba pingwinów, co ma symbolizować zmniejszanie się liczebności całego gatunku. W ten sposób pomysłodawcy chcieli zachęcić odbiorców do dokładnego zbadania problemu oraz podjęcia jak najszybszej interwencji.
Plakaty reklamowe odsyłają zainteresowane osoby do strony fundacji, gdzie jest możliwa adopcja pingwinów. Procedura ta polega na nadaniu konkretnemu zwierzęciu pozostającemu pod jej opieką imienia, a także deklaracja stałego dofinansowania kosztów leczenia i pielęgnacji. Plakaty zostały porozwieszane w gabinetach okulistycznych, szkołach, centrach handlowych oraz szpitalach.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
23.09.2024
Same nie znikną
-
19.09.2024
Książka jest znacznie lepsza