logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Republika Południowej Afryki, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
   ──────  05.08.2013

Pingwiny u okulisty



Żywe pingwiny kilka linijek niżej stają się martwe. To dzięki złudzeniu optycznemu, jakie agencja Bittersuite zastosowała w reklamach kampanii na temat adopcji pingwinów.

Obrazki zawierające złudzenia optyczne kojarzą się pozytywnie z dziecięcymi zabawami, ale bywają interesujące także dla nieco starszych osób, którzy chcą sprawdzić własną spostrzegawczość. W internecie, wpisując odpowiednie hasło, można znaleźć całą kopalnię rysunków, które mają swoje "drugie dno". Takie narzędzie zostało wykorzystane również w tej kampanii, która ma na celu zachęcanie do adopcji pingwinów oraz do wsparcia finansowego organizacji im pomagającej.

Nadawcą inicjatywy jest fundacja SANCCOB Saves seabirds (The Southern African Foundation for the Conservation of Coastal Birds), która powstała w 1968 roku na rzecz ochrony gatunków morskich ptaków, głównie pingwinów. Zajmuje się ona leczeniem i opieką nad ptakami dotkniętymi problemami wynikającymi najczęściej z zanieczyszczenia wód morskich ropą. Od czasu powstania opieką fundacji zostało objętych 94 tys. zwierząt.

W kampanii posłużono się plakatem ze złudzeniem optycznym. Jeden z reklamowych plakatów gra percepcją widza, zderzając treści pozytywne i negatywne. Odbiorca widzi żywe pingwiny, lecz plakat kryje w sobie również smutną rzeczywistość w postaci rysunków konających zwierząt. Z kolei drugi plakat zawiera zamaskowaną treść werbalną: „See the reality before it’s too late” („Dostrzeż prawdę/ rzeczywistość nim będzie za późno”), która jest widoczna jedynie z dalszej perspektywy. Ostatni plakat jest swojego rodzaju „testem oka”. Wraz z przemieszczaniem się wzroku widza po plakacie, maleje liczba pingwinów, co ma symbolizować zmniejszanie się liczebności całego gatunku. W ten sposób pomysłodawcy chcieli zachęcić odbiorców do dokładnego zbadania problemu oraz podjęcia jak najszybszej interwencji.

Plakaty reklamowe odsyłają zainteresowane osoby do strony fundacji, gdzie jest możliwa adopcja pingwinów. Procedura ta polega na nadaniu konkretnemu zwierzęciu pozostającemu pod jej opieką imienia, a także deklaracja stałego dofinansowania kosztów leczenia i pielęgnacji. Plakaty zostały porozwieszane w gabinetach okulistycznych, szkołach, centrach handlowych oraz szpitalach.

Małgorzata Osowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Save seabirds
Czas:
2013.6.18 - 2013.7.18
Tematy:
Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
Kraje:
Republika Południowej Afryki
Nadawca:
SANCCOB
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Bittersuite
Adresaci:
Pacjenci, uczniowie, klienci centrów handlowych, osoby wrażliwe na los zwierząt
Hasło kampani:
See the reality before it’s too late (Dostrzeż rzeczywistość/prawdę nim będzie za późno)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


  • 16.11.2023

    Gdy las się pali, pali nie tylko on


  • 15.11.2023

    Bezpieczny (od)lot


  • 13.11.2023

    Plastik jest fantastik


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek