W Sopocie trwa kampania społeczna „Zamień pilota na telefon” skierowana do świadków przemocy. Jej organizatorem jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sopocie.
Kampania jest częścią sopockiego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Jej celem jest propagowanie aktywnej postawy świadka w sytuacji przemocy oraz wezwanie i zwiększenie społecznego zaangażowania w sprawy przeciwdziałania przemocy. Kampania ma także edukować dostarczając wiedzy o zjawisku krzywdzenia. Hasła zachęcają – „Nie bój się reagować, każde zgłoszenie może pomóc. Strach nie powinien być twoim rozgrzeszeniem”– i przestrzegają – „Ignorując przemoc – szkodzisz rodzinie”.
– Przemoc absolutnie nie jest sprawą prywatną – powiedziała Urszula Szymańska, kierownik Działu Pomocy Rodzinie sopockiego MOPS-u – a lęk czy obawa przed stereotypem „donosiciela” nie może być naszym rozgrzeszeniem. Kiedy jesteśmy świadkiem przemocy, np. słyszymy krzyk czy płacz za ścianą, kiedy widzimy zaniedbane, głodne dziecko, powinniśmy zawiadomić odpowiednie służby, np. Punkt Interwencji Kryzysowej czy policję. Jeśli obawiamy się reakcji ze strony agresora, nasze zgłoszenie może być anonimowe. Nasza reakcja może uratować czyjeś życie lub zdrowie.
W ramach działań kampanii jest prowadzona akcja informacyjna dotycząca kształtowania świadomości społecznej, są organizowane spotkania z uczniami sopockich szkół średnich, a także zostanie zorganizowana konferencja dla organizacji i instytucji przeciwdziałających przemocy w Sopocie – pt. „Rola świadka w przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie”.
Patronat nad kampanią objął Prezydent Miasta Sopotu. Patronat medialny sprawuje: Dziennik Bałtycki, Gość Niedzielny, Echo Miasta, Radio Gdańsk. Sponsorem jest: Coltex DAKAR – Plus GSM.
Zainaugurowana we wrześniu kampania potrwa do listopada br.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024