logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Piłką w rasizm
21.10.2009
Tematy: Wydarzenia

Piłką w rasizm



Po raz 10. w różnych krajach jest obchodzony Tydzień Futbolu przeciwko Rasizmowi. Od 15 do 27 października europejscy fani futbolu w ponad 40 krajach jednoczą się przeciw rasizmowi i dyskryminacji.

Akcja koordynowana w Europie przez stowarzyszenie FARE (Football Against Racism in Europe – Futbol Przeciw Rasizmowi) ma za zadanie zwiększyć świadomość społeczną w zakresie problemów rasizmu i wykluczenia społecznego oraz przeciwdziałać jego negatywnemu wpływowi na sport. Ideą Tygodnia Futbolu przeciwko Rasizmowi oprócz lokalnych działań włączających społeczności i kluby, jest także łączenie grup w różnych krajach wokół wspólnej idei walki z rasizmem i prezentowania jednolitego stanowiska przeciwko rasizmowi w grze.

Także Polska włącza się w akcję. Stowarzyszenie „Nigdy Więcej” koordynuje specjalne turnieje, koncerty i happeningi, które odbywają się w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Pile, Sosnowcu, Bielsku-Białej, Gliwicach i Olsztynie. Stowarzyszenie GTW wraz z partnerami organizuje „Śląski Tydzień Futbolu Przeciwko Rasizmowi”. Oprócz wieszania plakatów antyrasistowskich, stowarzyszenie 25 października organizuje VI Turniej Dzikich Drużyn pod hasłem “Wykopmy Rasizm ze Stadionów” oraz koncert „AntyRasistowski”, podczas którego wystąpią zespoły Leniwiec, Plagiat 199, Profanacja.

W ramach ubiegłorocznej akcji zorganizowano ponad 700 imprez w 37 krajach Europy. Każdego roku FARE oferuje wsparcie finansowe w zakresie organizacji lokalnych działań w ramach akcji przeciwko rasizmowi.
M. Czerepak








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek