Oglądając spot tej kampanii powraca pytanie o skuteczność stosowania szoku w reklamach. Bo szok tu jest.
Obywatele kilkudziesięciu państw na świecie podczas zwykłej drogi do szkoły czy pracy mogą stać się ofiarami niewypałów. Szacuje się, że rocznie takim wypadkom ulega około 20 tysięcy osób.
W kampanii organizacji Danmark mod Landminer (Dania przeciwko minom lądowym) zastosowano technikę polegającą na ukazaniu problemu w otoczeniu odbiorcy, którego sygnalizowana kwestia bezpośrednio nie dotyczy. Reklama zatytułowana "Picnic gone wrong" ("Piknik się nie udał") w szokujący i drastyczny sposób pokazuje, jak zwyczajna rodzinna wycieczka zmieniła się w tragedię.
Dwa lata wcześniej ONZ prowadziło kampanię o tej samej tematyce i – co ciekawe – opartą w warstwie reklamowej o ten sam motyw. Poniżej prezentujemy oba spoty.
Państwa zachodnie w dużym stopniu uporały się z problemem min na swoich terenach, jednak w wielu innych krajach ta kwestia pozostaje nierozwiązana. Danmark mod Landminer prowadzi działania informacyjne i fundraisingowe – pieniądze przeznaczane są na usuwanie min lądowych.
K. Truszkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór