logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.07.2009

Pij – będziesz wielki



Ma początku lipca ruszyła kampania plakatowa na temat uzależnienia Polaków od alkoholu przygotowana przez Fundację Rusz i należących do niej artystów.

Organizatorzy kampanii wyszli z założenia, że Polaków denerwuje, że za granicą są postrzegani jako pijacy, a równocześnie w kraju są dumni z pijaństwa, jako, że tworzy ono narodową tożsamość.

Polacy wytworzyli własną, pijacką obrzędowość, a nawet narodową, pijacką pieśń, którą zna każdy, a która kończy się słowami: „A kto z nami nie wypije tego piorun trzaśnie”. Większość wolnego czasu Polaków kręci się wokół picia alkoholu. Każda rodzinna, towarzyska czy firmowa impreza bez alkoholu obejść się nie może. Przedstawiciele Fundacji Rusz tłumaczą: "Uważamy, że to ogromna kula u nogi, która ściąga nas jako naród w dół. Jeśli chcemy być nowoczesnym narodem, który pnie się w górę, rozwija i z którym liczą się na świecie, powinniśmy zmierzyć się z autodestrukcyjnymi przekonaniami i nawykami, które nas jako zbiorowość wyniszczają, pozbawiają życiowej energii oraz
przysparzają ogromnego cierpienia.

Założeniem kampanii jest wyśmianie obyczajów, mitów i stereotypów związanych z piciem alkoholu. Stąd plakaty z hasłami: „Pij będziesz wielki”, „Picie procentuje”, „Czysta męska przyjaźń” czy „Heroizm narodu mierzony w %”.

Artyści wyśmiewają stereotypy, mity i obyczaje, które przenoszą się z pokolenia na pokolenie, są starannie pielęgnowane i ciągle obecne w życiu codziennym, rodzinnym, reklamach, telewizji, itp. Zachęcają do refleksji: czy żeby być prawdziwym Polakiem trzeba być pijakiem?

W ramach kampanii zostanie pokazanych 10 plakatów na bilbordach i 100 plakatów na słupach ogłoszeniowych w Toruniu, Bydgoszczy i Włocławku. Kampania potrwa do końca sierpnia 2009.

Kampania została przygotowana we współpracy z Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego do Spraw Rozwiązywania Problemów Uzależnień Grzegorzem Kasprzyckim.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Czas:
2009.7.1 - 2009.8.31
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Rusz
Media:
Billboardy, plakaty
Wykonawca:
Fundacja Rusz
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Pij - będziesz wielki, Picie procentuje, Czysta męska przyjaźń, Heroizm narodu mierzony w procentach, A kto z nami dziś wypije tego piorun trzaśnie





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek