Choć nie pokazuje wstrząsających obrazów, spot tej kampanii przemawia do wyobraźni. Film obrazuje w sposób symboliczny, co dzieje się z psem, gdy zostaje sam w zamkniętym, silnie nagrzanym aucie. Może to prowadzić do śmierci poprzedzonej silnym cierpieniem, którą twórcy kampanii porównują do pozostawienia psa w piekarniku (”You may as well leave your dog in an oven”). Figura zwierzęcia przedstawiona w kampanii jest statyczna, co symbolizuje niemożność podjęcia walki w takich warunkach. Lodowa sylwetka psa, która rozpływa się pod wpływem wysokiej temperatury, odzwierciedla jak szybko może dojść do jego bezpowrotnego zniknięcia. Pozostaje tylko obroża pupila, przywołująca wspomnienia wspólnych chwil.
W niecałe 20 minut temperatura psa pozostawionego w nagrzanym samochodzie osiąga 41̊C. W tym czasie zwierzę zaczyna ciężko sapać i ślinić się. Dochodzi do wymiotów oraz biegunki. Pies traci koordynację ruchów, a z czasem traci przytomność. Po kolei przestają funkcjonować kolejne organy, aż dochodzi do nieodwracalnych uszkodzeń w mózgu i śmierci zwierzęcia. Warto o tym pamiętać, wybierając się przykładowo do marketu po zakupy, gdy pozostawia się swego pupila w samochodzie. W kilka minut może dojść do tragedii na skutek nieprzemyślanego zachowania, a wyrzuty sumienia, poczucie winy i świadomość krzywdy, którą się wyrządziło, pozostają na całe życie.
Organizacja Dogs Trust, która jest pomysłodawcą kampanii, zwraca również uwagę, że 48% ankietowanych osób w Wielkiej Brytanii uważa, że pozostawianie psa w aucie nie jest niczym karygodnym, gdy samochód został zaparkowany w cieniu bądź uchylono w nim okno. Często te działania są niewystarczające, aby zapobiec tragedii.
Organizacja charytatywna Dogs Trust została założona jeszcze w XIX wieku. Obecnie jest największą organizacją na terenie Wielkiej Brytanii, która działa na rzecz ochrony psów. Prowadzi ona działalność edukacyjną w szkołach, a także tworzy pouczające kampanie. Zajmuje się również udzielaniem pomocy weterynaryjnej psom osób bezdomnych, a także prowadzi centra, dzięki którym psy mogą znaleźć nowy dom.
Magdalena Głowacka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu