Fundacja Dzieci Niczyje wydała pierwszy numer bezpłatnego magazynu poświęconego fenomenom Internetu, mediom elektronicznym i bezpieczeństwu w sieci. Wydawnictwo skierowane jest do młodzieży i stanowi element szerokiego spektrum działań realizowanych przez FDN we współpracy z Fundacją Orange w ramach programu „Dziecko w Sieci”. dla młodzieży
Magazyn Numa Numa wziął swoją nazwę od internetowego wiralu, filmu wrzuconego do sieci dla żartu, który nieoczekiwanie stał się jednym z najpopularniejszych filmów w historii Internetu. Doskonale ilustruje to nieprzewidywalność sieci i jej nieograniczone możliwości, czyli to, o czym w nowym magazynie Numa Numa można przeczytać. Pismo wydawane jest w wersji papierowej oraz elektronicznej ukazywać się będzie kilka razy w roku.
– Znajomość nowych technologii i bycie na bieżąco z najnowszymi trendami dają możliwość aktywnego uczestniczenia w wirtualnym świecie, pozwalają na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań. Jednak Internet to również zagrożenia i wyzwania, jak cyberprzemoc, grooming, czy utrata prywatności. Pisząc o fenomenach sieci zwracamy młodym ludziom uwagę na to jak bezpiecznie korzystać z nowych mediów – mówi Ewa Dziemidowicz z Fundacji Dzieci Niczyje, redaktor naczelna magazynu.
W pierwszym numerze Numa Numa opublikowano m.in. wywiad z Ewą Farną, teksty o internetowych wiralach, internecie przedmiotów, przedsięwzięciach artystycznych realizowanych przez internetowe społeczności. W sekcji Numa Rady – Mirosław Maj z Fundacji Bezpieczna Cyberprzestrzeń pisze o szyfrowaniu połączeń, archiwizacji danych oraz prostych sposobach na bezpieczne hasła.
Pierwszy numer magazynu wydany został we współpracy z Biurem Edukacji m.st. Warszawy oraz firmą Microsoft i trafił w nakładzie 38 tys. do warszawskich szkół ponadgimnazjalnych.
Dla zainteresowanych otrzymaniem pisma, istnieje również możliwość zamówienia go bezpłatnie na stronie www.dzieckowsieci.fdn.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
01.07.2022
Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
23.05.2022
Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja