logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Pierwsza w Polsce „Choinka z klimatem”
13.12.2011
Tematy: Wydarzenia

Pierwsza w Polsce „Choinka z klimatem”



12 grudnia w Bielsku-Białej Fundacja Ekologiczna ARKA zainaugurowała akcję „Choinka z klimatem”. Energooszczędną choinkę ze światłem zasilanym przez system rowerowy rozświetlili uczniowie bielskich szkół.

To pierwsza w Polsce świąteczna choinka, której energooszczędne oświetlenie LED (ponad 3000 lampek) jest napędzane przez system 6 rowerów, prądnic i akumulatorów. System ten zasilany jest przez pedałujących na rowerach uczestników, a powstała energia generowana jest w akumulatorach żelowych i pozwala na ciągłe oświetlenie 7 metrowej choinki. Każdy z uczestników na specjalnym liczniku zamontowanym na rowerze mógł obserwować ilość prądu, którą wytworzył. Wydarzeniu towarzyszyły wystawy edukacyjne i warsztaty.

– Celem naszej akcji jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie zmian klimatycznych i możliwości oszczędzania energii – mówi prezes Fundacji ARKA Wojciech Owczarz. Jak donosi Instytut na rzecz Ekorozwoju – każdego roku Polacy marnują 2,3 mln MWh energii. To ilość energii produkowanej przez średniej wielkości elektrownię. Straty finansowe dla użytkowników energii to 831 mln rocznie. – Dodatkowo bielska akcja promuje także kupowanie naturalnych, polskich drzewek świątecznych zamiast tych plastikowych, które po wykorzystaniu rozkładają się do 500 lat  – dodaje Wojciech Owczarz.

Współorganizatorem akcji była Galeria SFERA, a partnerem są Lasy Państwowe. Każdy z mieszkańców Bielska może „zasilić” choinkę codziennie w godz. 9.00-21.00, do 24 grudnia br.

Akcja „Choinka z klimatem” jest częścią ogólnopolskiej kampanii  „Zadbaj o klimat”, w której do edukacji ekologicznej wykorzystywane są niekonwencjonalne metody i techniki pracy. Jej celem jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie zmian klimatycznych i możliwości oszczędzania energii. – Chcemy edukować dzieci i młodzież poprzez zabawę, wspólną realizację zaplanowanych gier i instalacji przestrzennych. Ekologia dla odbiorców tych działań ma nie być nudną lekcją, ale ciekawym, emocjonującym wydarzeniem w którym chętnie biorą udział – zaznacza Wojciech Owczarz.

W ramach kampanii przeprowadzone zostaną działania w całym kraju (m.in. w: Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Rzeszowie, Lublinie, Kielcach, Olsztynie). Wiosną 2012r. odbędzie się akcja edukacyjna „Kino bez prądu”, podczas której dzieci pedałując na rowerach wytworzą prąd niezbędny do zasilenia rzutnika i laptopa, a dzięki temu będą mogły oglądać ekologiczne filmy. Kolejne działania to pokazy puzzli, gier i krzyżówek przestrzennych we wszystkich miastach wojewódzkich, a także szereg wystaw, happeningów oraz konkursów. Wykorzystane zostaną również nowe pomysły tj. „Eko Memory” oraz przestrzenne krzyżówki ekologiczne.

W ramach kampanii przygotowanych zostanie także 40 pokazów wystawy edukacyjnej „Zadbaj o klimat” w centrach handlowych oraz budynkach publicznych. Przeprowadzonych zostanie 50 warsztatów dla szkół w całej Polsce oraz 10 happeningów. Dodatkowo 5000 pakietów edukacyjnych trafi do szkół.

Kampania „Zadbaj o klimat” jest dofinansowywana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek