Wolontariat połączony z randką to nowy pomysł rosyjskiego schroniska na pomoc czworonożnym podopiecznym.
Im więcej czasu schroniskowe psy spędzają w przepełnionych klatkach, tym bardziej cierpią z powodu braku kontaktu z człowiekiem, tym bardziej wyobcowane i agresywne się stają, a ich szanse na znalezienie nowego domu maleją. Autorzy kampanii zamiast próby zobrazowania problemu w tragiczny i wstrząsający sposób wdrożyli innowacyjny projekt wolontariatu, połączonego z randką czy spotkaniem towarzyskim. Wystarczy za pomocą serwisu wybrać jednocześnie czworonoga ze schroniska oraz osobę, której też się spodobał i umówić się na wspólne spotkanie. Wybrana w ten sposób para poznaje się ze sobą z chwilą dotarcia człowieka do schroniska. Można też zaprosić znajomego z sieci społecznościowej. Spacer i zabawa zaspokajają potrzebę bliskości, której psy nie doświadczają na co dzień, pozwalają także poznać się ludziom. Akcja zyskała ogromną popularność oraz wzbudziła zainteresowanie i entuzjazm mediów. Od chwili uruchomienia serwisu już 1000 osób zaangażowało się w projekt i co tydzień 50 nowych "par" spotyka się, aby spędzić razem czas. I choć odbiorca nie usłyszy na koniec spotu, że każdy z czworonogów odnajduje ostatecznie nowy dom, to patrząc ile pozytywnych bodźców dają wzajemne kontakty należy przyjąć, że jest to ważny krok w kierunku poprawy ich losu.
Katarzyna Płaza
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym