Piersi, cycki, zderzaki, balony… W sposób przywodzący na myśl reklamy telezakupów, zarówno przeciętne Amerykanki, jak i znane z wielkich ekranów celebrytki – Kelly Rutherford, Ali Landry, Lisa Loeb i Constance Marie, zachwalają piersi i wyliczają pozytywne skutki karmienia piersią dla matek i ich dzieci.
W USA sierpień jest miesiącem upowszechniania naturalnego karmienia. Pod hasłem "Breastfeeding doesn’t suck" (dosł. „Karmienie piersią nie jest do d…”) młode matki zachęcają inne kobiety do karmienia swoich dzieci piersią. Amerykanki biorące udział w spocie reklamowym dzielą się obawami związanymi z karmieniem w miejscach publicznych, a także wyrażają zachwyt wobec zalet tak naturalnej czynności. Jako korzyści wymieniają mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia depresji poporodowej, szybkie chudnięcie, zmniejszenie ryzyka zachorowania na nowotwór u dzieci oraz na raka piersi u matek, rzadziej występujące problemy z otyłością i alergią u dzieci, mniejsze wydatki na leczenie (karmienie mlekiem matki zaliczane jest do działań profilaktycznych) oraz budowanie więzi z dzieckiem.
W najnowszych badaniach (lipiec 2010) 73% Amerykanek stwierdziło, że karmienie piersią to najlepsza rzecz, jaką matka może zrobić dla swojego dziecka. Jednak 40% ankietowanych karmi swoje niemowlęta piersią w miejscach publicznych jedynie, kiedy jest to konieczne, a 20% nie robi tego bez względu na okoliczności.
Kampania "Join the boob-olution!" ("Dołącz do piersio-lucji") realizowana przez wydawnictwo parentingowe The Bump, a sfinansowana przez amerykański Departament Zdrowia i Opieki Społecznej oprócz ukazania korzyści płynących z karmienia piersią, ma do zrealizowania jeszcze jeden cel. Jest nim uzmysłowienie, że ta czynność jest naturalnym elementem życia matki i dziecka i nie powinna być tematem tabu.
K. Truszkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi