logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Brazylia, Ekologia i środowisko
   ──────  18.06.2011

Pień przemówił głosem korników

Your browser does not support the video tag.


Do  szacownego grona ważnych osobistości dołączył…stary pień. W sprawie ochrony lasów deszczowych bowiem głos zabrało już wielu naukowców, dziennikarzy, polityków i działaczy organizacji ekologicznych. W kampanii brazylijskiej organizacji Fundaçao SOS Mata Atlântica (Fundacja SOS Lasów Atlantyckich) mówi pień drzewa.

Dzięki użyciu superczułej aparatury nagłaśniającej oglądając spot stworzony przez agencję  Lew’LaraTBWA odbiorca może usłyszeć dźwięki wydobywające się z pozornie martwego kawałka drewna – trzaski, chrzęsty i chrobotanie. Odpowiedzialne za to osobliwe przemówienie są obecne w pniu korniki, jednak twórcom kampanii nie chodzi o ochronę tych małych pasożytów.

 – To co słyszysz to nie efekty specjalne. To życie gatunków, które giną wraz z tym pniem. – tymi słowami ekolodzy przypominają odbiorcy, że mimo ich wysiłków lasy deszczowe nadal ulegają zniszczeniu, a razem z nimi bezpowrotnie znikają kolejne gatunki roślin i zwierząt.

Rosnący wzdłuż południowo-wschodniego wybrzeża, atlantycki las deszczowy zajmuje obecnie tylko 7%  swojego pierwotnego terytorium. Jest uważany za jeden z najbogatszych na świecie ekosystemów pod względem różnorodności biologicznej, ale też za jeden z najbardziej zagrożonych zagładą. Na tym wciąż kurczącym się obszarze występuje olbrzymia ilość endemitów, czyli gatunków niespotykanych nigdzie indziej.

Ratować las atlantycki próbują organizacje ekologiczne takie jak odpowiedzialna za tą kampanię  Fundaçao SOS Mata Atlântica. Jest to działająca od 1986 roku fundacja zrzeszająca przedsiębiorców, dziennikarzy, naukowców i innych specjalistów w celu propagowania wiedzy uświadamiającej społeczności lokalnej i międzynarodowej szczególne znaczenie tego wyjątkowego ekosystemu.

Pozostaje mieć nadzieję, że te działania przyniosą efekty, w przeciwnym razie pień, a wraz z nim tysiące gatunków roślin i zwierząt zamilkną na zawsze.
P.Lenarczyk
 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Trunk
Czas:
2011.6.13 - 2011.6.30
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Brazylia
Nadawca:
Fundaçao SOS Mata Atlântica
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
Lew’LaraTBWA
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
There's only 7% of the original rainforest. Join us. (Pozostało tylko 7% orginalnych lasów deszczowych. Przyłącz się do nas.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 18.08.2022

    We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem


  • 12.08.2022

    Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek