logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  20.05.2007

Pięć kilometrów robi różnicę

Your browser does not support the video tag.


Nieznaczne przekroczenie prędkości może mieć tragiczne konsekwencje, poza faktem, że czasowo się niemal zupełnie nie opłaca. Zostało to pokazane w spocie reklamowym Transport Accident Commision (Komisji ds. wypadków drogowych) australijskiego stanu Victoria. Sierżant Peter Bellion z tamtejszej policji prezentuje widzom rekonstrukcję wypadku drogowego w dwóch wariantach. Pierwszy, ukazujący bieg wydarzeń od końca, przedstawiony jest w zwolnionym tempie. Potrącona przez samochód kobieta jest poważnie ranna. Policjant tłumaczy, że w chwili, kiedy doszło do tragicznego zderzenia, kierowca jechał z prędkością 65 kilometrów na godzinę, przekraczając dozwolony limit o 5 kilometrów.

Druga wersja wydarzenia ma inny przebieg. Kobieta wprawdzie wpada pod pojazd, ale wstaje o własnych siłach; skończyło się tylko na lekkim stłuczeniu. Sierżant wyjaśnia, że kierowca prowadził samochód zgodnie z przepisami. Mniejsza prędkość miała wpływ na drogę hamowania i siłę uderzenia. "Nigdy nie bylibyśmy wezwani do tego wypadku" konkluduje mundurowy.

O tym, że przyspieszanie nie opłaca się, przekonuje John Lender z TAC. Oblicza, że jadąc 65 km/h zamiast 60 km/h w najlepszym wypadku zaoszczędzić można 46 sekund na każde 10 przebytych kilometrów.
A.Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Reconstruction
Czas:
2007.5.15 - 2007.5.30
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Australia
Nadawca:
Transport Accident Commision Victoria (Komisja ds. Wypadków drogowych w Victorii)
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Grey Worldwide (Melbourne)
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Wipe off 5 ("Zejdź o 5")





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek