logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pięć kilometrów robi różnicę
20.05.2007
Tematy: Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Pięć kilometrów robi różnicę

Your browser does not support the video tag.


Nieznaczne przekroczenie prędkości może mieć tragiczne konsekwencje, poza faktem, że czasowo się niemal zupełnie nie opłaca. Zostało to pokazane w spocie reklamowym Transport Accident Commision (Komisji ds. wypadków drogowych) australijskiego stanu Victoria. Sierżant Peter Bellion z tamtejszej policji prezentuje widzom rekonstrukcję wypadku drogowego w dwóch wariantach. Pierwszy, ukazujący bieg wydarzeń od końca, przedstawiony jest w zwolnionym tempie. Potrącona przez samochód kobieta jest poważnie ranna. Policjant tłumaczy, że w chwili, kiedy doszło do tragicznego zderzenia, kierowca jechał z prędkością 65 kilometrów na godzinę, przekraczając dozwolony limit o 5 kilometrów.

Druga wersja wydarzenia ma inny przebieg. Kobieta wprawdzie wpada pod pojazd, ale wstaje o własnych siłach; skończyło się tylko na lekkim stłuczeniu. Sierżant wyjaśnia, że kierowca prowadził samochód zgodnie z przepisami. Mniejsza prędkość miała wpływ na drogę hamowania i siłę uderzenia. "Nigdy nie bylibyśmy wezwani do tego wypadku" konkluduje mundurowy.

O tym, że przyspieszanie nie opłaca się, przekonuje John Lender z TAC. Oblicza, że jadąc 65 km/h zamiast 60 km/h w najlepszym wypadku zaoszczędzić można 46 sekund na każde 10 przebytych kilometrów.
A.Postek



Nazwa kampanii:
Reconstruction
Czas:
2007.5.15 - 2007.5.30
Nadawca:
Transport Accident Commision Victoria (Komisja ds. Wypadków drogowych w Victorii)
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Grey Worldwide (Melbourne)
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Wipe off 5 ("Zejdź o 5")





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek