Zdolność słyszenia stanowi tak integralną część naszego życia, że większość ludzi uważa ją za całkowicie naturalną. Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że co najmniej 250 mln osób ma problemy ze słuchem. Z kolei według Brytyjskiego Instytutu Badań nad Słuchem MRC, w 2015 roku utrata słuchu dotknie 700 mln osób.
W celu powszechnego uświadomienia wagi słyszenia, zapobiegania utracie słuchu oraz społecznych i emocjonalnych skutków utraty słuchu, firma Phonak rozpoczęła międzynarodową kampanię Hear The World. Ambasadorami kampanii na całym świecie zostali znani muzycy, m.in. Placido Domingo, Annie Lenox, Joss Stone, Amy Winehouse, Moby, Lindsay Lohan, Rod Stewart oraz Bryan Adams.
W sierpniu tego roku kampania Hear The World została zainicjowana w Polsce. Oficjalny patronat nad akcją objęło radio RMF Classic oraz magazyn Vita. Kampanię wspiera Polskie Radio Euro.
W ramach kampanii odbędzie się m.in. akcja bezpłatnego badania słuchu. We wrześniu i październiku wybrane miasta odwiedzi bus zaopatrzony w sprzęt do testowania słuchu.
Osoby dotknięte niedosłuchem często wstydzą się przyznać do swej dolegliwości, a zmuszane do kłopotliwych próśb o powtórzenie wypowiedzi, unikają kontaktu z ludźmi. Profilaktyczne badania słuchu nie cieszą się dużą popularnością, m.in. z powodu skomplikowanej i nieraz kosztownej procedury lekarskiej.
Przyczynami niedosłuchu, obok nadmiernej ekspozycji na hałas oraz infekcji wirusowych, jest stosowanie różnego rodzaju leków i urazy mechaniczne. Ubytek słuchu może mieć również podłoże genetyczne, a także być skutkiem długotrwałej pracy w hałasie.
Istnieje błędne przekonanie, że niedosłuch to choroba ludzi starszych, podczas gdy dotyka ona ludzi w każdym wieku. Ubytek słuchu powoduje znaczny spadek jakości życia, a nawet prowadzi do całkowitej izolacji społecznej oraz depresji.
Grupa Phonak specjalizuje się w projektowaniu, tworzeniu, produkcji oraz światowej dystrybucji technologicznie zaawansowanych urządzeń wspomagających słyszenie.
zobacz także
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024Wydarzenia
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024Wydarzenia
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów