Firma Pfizer, w ramach działań CRM, uruchomiła portal wspomagający rzucanie nałogu palenia.
Serwis www.rzucpalenie.org przygotowano z myślą o osobach poszukujących motywacji oraz już zmotywowanych do rzucenia palenia. Uzależnienie od nikotyny ma podłoże zarówno biologiczne jak i psychologiczne. Rzucenie palenia nie jest łatwe, ale jest możliwe, jednak, według badań, statystyczny palacz podejmie nawet 7 bezskutecznych prób rzucenia palenia zanim uda mu się przezwyciężyć uzależnienie. Zaledwie 3-5% palaczy, którzy rzucili palenie bez jakiegokolwiek wsparcia, nie wraca do palenia w okresie od 6 do 12 miesięcy. Kluczem do skutecznego rzucenia palenia jest motywacja osoby palącej i pełna informacja na temat trudnej drogi wychodzenia z nałogu.
Informacje, które znajdują się na stronie internetowej mają przede wszystkim uświadomić palaczowi jak ważne jest jego wewnętrzne przekonanie i zewnętrzne wsparcie w procesie rzucania palenia papierosów.
Multimedialne ciekawostki dostępne w poszczególnych sekcjach są dodatkową atrakcją serwisu. Na ruchomych, trójwymiarowych modelach anatomicznych można zobaczyć, jak palenie wpływa na mózg, oczy, przełyk i gardło, płuca, serce i inne organy wewnętrzne; można poczytać artykuły, wywiady z autorytetami w dziedzinie rzucania palenia oraz zapisy czatów ze specjalistami. W serwisie umieszczono zbiór reklam antynikotynowych. Strona jest godna polecenia.
Adam Linka z firmy Pfizer Polska: „Zależy nam na tym, aby osoby palące odnalazły swoją własną motywację do walki z nałogiem. Dlatego staraliśmy się przygotować nasz serwis tak, aby był im jak najbardziej pomocny. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że to właśnie motywacja, uzupełniona farmakoterapią i kontrolą lekarza oraz wsparciem bliskich, najbardziej podwyższa szanse na skuteczne rzucenie nałogu i zawalczenie o własne zdrowie i życie.”
Owo uzupełnienie farmakologiczne to choćby nowy produkt firmy Pfizer – kampania wspiera zarówno palaczy, jak i sprzedaż nowego leku, o którym informowani są lekarze, a nie potencjalni konsumenci, stąd zapewne – trafne w tym kontekście – hasło kampanii „Rzucam palenie. Zapytam lekarza”.
Informacje ze strony firmy Pfizer: „Pfizer Trading Sp. z o.o. posiada w swojej ofercie nowy lek wspomagający rzucanie palenia, oferowany wraz z bezpłatnym programem wsparcia behawioralnego dla osoby rzucającej palenie. Jest to preparat dostępny wyłącznie z przepisu lekarza. W związku z tym, na mocy Ustawy prawo farmaceutyczne, Pfizer Polska Sp. z o.o. i Pfizer Trading Sp. z o.o. nie udostępniają do publicznej wiadomości informacji o tym preparacie.”
W Polsce pali około 9 milionów osób. Każdego roku wskutek tzw. chorób odtytoniowych umiera 69 000 osób, 43 000 z nich przedwcześnie (w wieku 35-69 lat). Wielu z nich mogłoby żyć 10, 20, 30 lub więcej lat dłużej. Palenie tytoniu powoduje około trzykrotnie więcej zgonów niż wszystkie przyczyny niemedyczne razem wzięte (m.in. wypadki drogowe, katastrofy lotnicze, katastrofy kolejowe, morderstwa, samobójstwa).
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!