logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Pfizer namawia do rzucenia
23.01.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Pfizer namawia do rzucenia



Firma Pfizer, w ramach działań CRM, uruchomiła portal wspomagający rzucanie nałogu palenia.

Serwis www.rzucpalenie.org przygotowano z myślą o osobach poszukujących motywacji oraz już zmotywowanych do rzucenia palenia. Uzależnienie od nikotyny ma podłoże zarówno biologiczne jak i psychologiczne. Rzucenie palenia nie jest łatwe, ale jest możliwe, jednak, według badań, statystyczny palacz podejmie nawet 7 bezskutecznych prób rzucenia palenia zanim uda mu się przezwyciężyć uzależnienie. Zaledwie 3-5% palaczy, którzy rzucili palenie bez jakiegokolwiek wsparcia, nie wraca do palenia w okresie od 6 do 12 miesięcy. Kluczem do skutecznego rzucenia palenia jest motywacja osoby palącej i pełna informacja na temat trudnej drogi wychodzenia z nałogu.

Informacje, które znajdują się na stronie internetowej mają przede wszystkim uświadomić palaczowi jak ważne jest jego wewnętrzne przekonanie i zewnętrzne wsparcie w procesie rzucania palenia papierosów.
Multimedialne ciekawostki dostępne w poszczególnych sekcjach są dodatkową atrakcją serwisu. Na ruchomych, trójwymiarowych modelach anatomicznych można zobaczyć, jak palenie wpływa na mózg, oczy, przełyk i gardło, płuca, serce i inne organy wewnętrzne; można poczytać artykuły, wywiady z autorytetami w dziedzinie rzucania palenia oraz zapisy czatów ze specjalistami. W serwisie umieszczono zbiór reklam antynikotynowych. Strona jest godna polecenia.

Adam Linka z firmy Pfizer Polska: „Zależy nam na tym, aby osoby palące odnalazły swoją własną motywację do walki z nałogiem. Dlatego staraliśmy się przygotować nasz serwis tak, aby był im jak najbardziej pomocny. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że to właśnie motywacja, uzupełniona farmakoterapią i kontrolą lekarza oraz wsparciem bliskich, najbardziej podwyższa szanse na skuteczne rzucenie nałogu i zawalczenie o własne zdrowie i życie.”

Owo uzupełnienie farmakologiczne to choćby nowy produkt firmy Pfizer – kampania wspiera zarówno palaczy, jak i sprzedaż nowego leku, o którym informowani są lekarze, a nie potencjalni konsumenci, stąd zapewne – trafne w tym kontekście – hasło kampanii „Rzucam palenie. Zapytam lekarza”.

Informacje ze strony firmy Pfizer: „Pfizer Trading Sp. z o.o. posiada w swojej ofercie nowy lek wspomagający rzucanie palenia, oferowany wraz z bezpłatnym programem wsparcia behawioralnego dla osoby rzucającej palenie. Jest to preparat dostępny wyłącznie z przepisu lekarza. W związku z tym, na mocy Ustawy prawo farmaceutyczne, Pfizer Polska Sp. z o.o. i Pfizer Trading Sp. z o.o. nie udostępniają do publicznej wiadomości informacji o tym preparacie.”

W Polsce pali około 9 milionów osób. Każdego roku wskutek tzw. chorób odtytoniowych umiera 69 000 osób, 43 000 z nich przedwcześnie (w wieku 35-69 lat). Wielu z nich mogłoby żyć 10, 20, 30 lub więcej lat dłużej. Palenie tytoniu powoduje około trzykrotnie więcej zgonów niż wszystkie przyczyny niemedyczne razem wzięte (m.in. wypadki drogowe, katastrofy lotnicze, katastrofy kolejowe, morderstwa, samobójstwa).








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek