Krasnale ogrodowe zachęcały już m.in. do kupna samochodów (Citroen, 2007), instalacji systemów bezpieczeństwa (J.Fagel, 2005) i skorzystania z przesyłek kurierskich (PTT Post, 2000). W kanadyjskiej kampanii z czerwca 2008 r. powróciły do swojego naturalnego środowiska – przydomowych ogrodów – by walczyć o ograniczenie użycia środków ochrony roślin. Jej hasło brzmi „Chemical pesticides poison more than pests. Go organic” (Pestycydy zagrażają nie tylko szkodnikom. Wybierz naturę/zdrowie)
Seria plakatów „Garden Gnomes”, wykonana przez agencję Calder Bateman Communications, przedstawia ręcznie wykonane krasnale ogrodowe. Gipsowe figurki nie przypominają jednak klasycznych ogrodowych skrzatów. Jeden z nich płacze, drugi cierpi na ból głowy, a kolejny wymiotuje. Widać wyraźną różnicę pomiędzy „zakodowanym” wizerunkiem skrzata, a tym sportretowanym w kampanii. Problemem, na który chce ona zwrócić uwagę, jest wykorzystanie toksycznych pestycydów w przydomowych ogrodach. Właściciele gospodarstw często nie są świadomi zagrożenia jakie niesie stosowanie środków ochrony roślin. Pestycydy niszczą szkodniki, ale stanową także bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia, a niekiedy i życia człowieka. Według Sierra Club Canada, inicjatora kampanii, szczególnie niebezpieczne jest promowanie środków ochrony roślin jako nieszkodliwych dla człowieka. 34 miliony kilogramów pestycydów używane corocznie w Kanadzie potwierdzają skalę zjawiska.
Ciekawym pomysłem jest także kolejna akcja Sierra Club – dystrybucja tabliczek mocowanych na drzwiach wejściowych: „NO PESTICIDES. I love my family and environment more than my lawn.” (Żadnych pestycydów. Kocham moją rodzinę i środowisko bardziej niż mój trawnik).
M. Woźniak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie
-
23.09.2024
Nakryliśmy cię!
-
20.09.2024
Party’s Over