Marka Pepsi zaprosiła do współpracy znanego wykonawcę Akona oraz Keri Hilson, którzy wspólnie z piosenkarzami z 16 krajów i chórem Soweto Gospel Choir nagrali utwór „Oh Africa”. Zysk ze sprzedaży utworu będzie przeznaczony na pomoc dla młodych Afrykańczyków. Piosenka i teledysk (tu znajduje się jego pełna 3,5 minutowa wersja) swoją oficjalną premierę miały 31 stycznia 2010, podczas rozdania nagród Grammy. Wśród wykonawców zaproszonych do projektu znalazła się także polska piosenkarka Ramona Rey.
Fundusze zostaną przeznaczone na rzecz organizacji Konfidence, która zajmuje się pomocą potrzebującym mieszkańcom Afryki. Fundacja została założona przez Akona i jest prowadzona przez jego matkę. To organizacja non-profit, której celem jest nagłaśnianie problemów ubogiej młodzieży z Afryki, a także pozyskiwanie środków finansowych, które mają pomóc młodym ludziom wyrównać jej szanse poprzez dostęp do edukacji, rekreacji oraz opieki medycznej.
Utwór można kupić na stronie www.pepsi.pl oraz na stronie fundacji.
Od początku 2010 r. Pepsi promuje się nowym logo i hasłem „Orzeźwiaj świat”. Utwór „Oh Africa” stanowić będzie centralny punkt nowej kampanii marki, która zakłada motywowanie młodych ludzi do wprowadzania pozytywnych zmian w świecie, w którym żyją. Piosenkę wykorzystano też w serii filmów z udziałem piłkarskich sław, takich jak Kaká, Lionel Messi, Thierry Henry, Fernando Torres czy Didier Drogba. Znani piłkarze mówią o tym, jak chcą pomóc Afryce i dzięki temu „orzeźwić świat” młodych Afrykańczyków.
T.Szypuła
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku