Sida Info Service jest pierwszą i najważniejszą organizacją zajmującą się problemem AIDS (głównie prowadzi bezpłatną infolinię) we Francji. Razem z agencją BDDP&Fils, należącą do TBWAFrance, zachęcała, poprzez kampanię prasową i outdoorową, na początku swego istnienia do korzystania z infolinii służącej radą w dziedzinie HIV/AIDS i szeroko rozumianej seksualności. Kampanię – trzeba przyznać – nielekką w odbiorze. Strona wizualna przedstawiająca niesmacznie zniszczone paznokcie, garść włosów, które wypadły, i stracony ząb, z pewnością zapada w pamięć, a ironiczne hasło Masz rację nie chroniąc się przed AIDS. Możesz żyć z nim bardzo dobrze prowokuje.
W tym miejscu może nasunąć się wnikliwym odbiorcom skojarzenie z polską kampanią (także agencji TBWA) Pal dalej. Wzajemne inspiracje oczywiście nie są zarzutem.
Obie kampanie skierowane są do osób narażonych na zakażenie HIV, czyli w świetle dzisiejszych trendów w nauce, odrzucających pojęcie grup wysokiego ryzyka – do wszystkich, ale głównie do homoseksualistów. Kreacja przedstawiająca młodego mężczyznę z penisem wbitym w jego brzuch oraz z hasłem Nie trać życia z powodu swojej ignorancji to także znakomity przykład prowokacji użytej dla celów zmiany społecznej. Oby skutecznej.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci