Sida Info Service jest pierwszą i najważniejszą organizacją zajmującą się problemem AIDS (głównie prowadzi bezpłatną infolinię) we Francji. Razem z agencją BDDP&Fils, należącą do TBWAFrance, zachęcała, poprzez kampanię prasową i outdoorową, na początku swego istnienia do korzystania z infolinii służącej radą w dziedzinie HIV/AIDS i szeroko rozumianej seksualności. Kampanię – trzeba przyznać – nielekką w odbiorze. Strona wizualna przedstawiająca niesmacznie zniszczone paznokcie, garść włosów, które wypadły, i stracony ząb, z pewnością zapada w pamięć, a ironiczne hasło Masz rację nie chroniąc się przed AIDS. Możesz żyć z nim bardzo dobrze prowokuje.
W tym miejscu może nasunąć się wnikliwym odbiorcom skojarzenie z polską kampanią (także agencji TBWA) Pal dalej. Wzajemne inspiracje oczywiście nie są zarzutem.
Obie kampanie skierowane są do osób narażonych na zakażenie HIV, czyli w świetle dzisiejszych trendów w nauce, odrzucających pojęcie grup wysokiego ryzyka – do wszystkich, ale głównie do homoseksualistów. Kreacja przedstawiająca młodego mężczyznę z penisem wbitym w jego brzuch oraz z hasłem Nie trać życia z powodu swojej ignorancji to także znakomity przykład prowokacji użytej dla celów zmiany społecznej. Oby skutecznej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?