Za#%@*#%a selekcja 10 kampanii społecznych, które klną jak szewc
Pedał! Lesba! To boli
Środowisko LGBT również używa wulgaryzmu na literę „P”. Z tą różnicą, że nie w celu stygmatyzacji osób nieheteroseksualnych, ale walki z mową nienawiści. Co się gapisz lesbo? Co się gapisz pedale? – „krzyczały” prowokacyjnie na czarnym tle białe litery. Zaskakujące plakaty pojawiły się na warszawskich ulicach w marcu 2007 roku. To jedna z takich kampanii, które pamięta się długo – pisaliśmy 5 lat temu. Na plakatach, poza wulgarnymi zwrotami nie było żadnych dodatkowych informacji. Była to pierwsza – teaserowa – część kampanii społecznej „Homofobia – tak to wygląda”, przygotowanej przez stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii. Po tygodniu na tych samych citylightach pojawiły się zdjęcia kobiety i mężczyzny, którym towarzyszyło hasło: „Pedał!/Lesba! Słyszę to codziennie. Nienawiść boli.” – Dzięki użyciu kampanii teaserowej chcieliśmy skupić uwagę warszawiaków na szczególnie trudnej w tamtym czasie sytuacji lesbijek i gejów. Pamiętajmy, że był to czas kiedy ówczesny wicepremier Roman Giertych walczył z „promocją” homoseksualizmu w życiu publicznym i chciał zwolnić nauczycieli-gejów z pracy. – powiedziała Marta Abramowicz, była prezes stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty