logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  14.07.2008

PCK znika z pojemników



Na osiedlach w całej Polsce stoi ponad 15 tys. pojemników na używaną odzież. Rocznie trafia do nich ok. 25tys. ton ubrań (to ok. 1800 tirów). Kontenery należą do firmy Wtórpol, która odbiera odzież, sortuje ją i przetwarza.

– Rocznie zbieramy ponad 20 tys. ton odzieży. Zależy nam, by sprzedać każdą rzecz. Nie jesteśmy firmą charytatywną – tłumaczy Jan Maćkowiak, rzecznik prasowy Wtórpolu.

Ubrania w najlepszym stanie firma oddawała PCK, a resztę eksportowała, przetwarzała na czyściwo fabryczne lub paliwo alternatywne. PCK dostawał od Wtórpolu 2,3 mln zł rocznie, które przeznaczał na swoją działalność. W zamian za to Wtórpol na swoich pojemnikach mógł wykorzystywać logo PCK.

Już trwa usuwanie znaków PCK z kontenerów. – Wycofaliśmy się ze względów finansowych. Uruchomiliśmy linię produkcyjną, wzięliśmy kredyty i chcemy je szybciej spłacić. Kwoty wpłacane PCK to ważna pozycja w kosztach naszego przedsiębiorstwa – mówi Jan Maćkowiak. Nie ukrywa, że na decyzję o zaprzestaniu współpracy z PCK wpływ miała też seria ataków na firmę w 2006 i 2007 roku, gdy m.in. podłożono bombę pod samochód właściciela.

Kontenery zostaną na ulicach, a Wtórpol liczy na to, że ludzie nadal będą do nich wrzucać używaną odzież. – Ludzie nie mają co zrobić z używaną odzieżą. Jeśli mają do wyboru wrzucić ją do kosza na śmieci lub do naszego pojemnika, mamy nadzieję, że wybiorą nasze kontenery, bo świadomość ekologiczna w społeczeństwie jest coraz wyższa, a dzięki nam odzież nie trafia na wysypiska – podkreśla Maćkowiak.

Używane ubrania w najlepszym stanie (do 20 proc. wrzucanej odzieży) trafiają do sklepów z używaną odzieżą w Afryce i Azji. Z bawełnianych ubrań powstaje czyściwo fabryczne, z wełnianych rzeczy – produkt, który kupują producenci dywanów i koców w Indiach. Odzież w
najgorszym stanie też się nie marnuje, bo z niej robi się paliwo alternatywne dla cementowni.

Elżbieta Śmietanka, dyrektorka generalna zarządu głównego PCK, jest zadowolona z rozwiązania umowy z firmą ze Skarżyska-Kamiennej. – Mieliśmy coraz więcej skarg na to, że odzież jest rozrzucona, pojemniki zniszczone, a firma nie śpieszy się z ich wymianą. To źle wpływało na nasz wizerunek.

PCK nie będzie zbierało odzieży, choćby w swoich siedzibach. – To zbyt duże wyzwanie logistyczne. Ubrania trzeba sortować, dezynfekować, prać – tłumaczy Jerzy Staszczyk, prezes zarządu okręgowego PCK w Kielcach.

PCK nie zamierza jednak zupełnie rezygnować ze zbiórki odzieży używanej. – Rozmawiamy z innymi partnerami, z którymi moglibyśmy rozpocząć zbiórkę odzieży na większą skalę – mówi Śmietanka.
Źr: gazeta.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek