Podsumowujące kampanię „Kupuj Nasze.PL – Są powody do dumy” badania TNS OBOP wskazały jak wygląda patriotyzm Polaków podczas zakupów oraz do kogo dotarł przekaz akcji. Z rozpoczętą pod koniec marca 2009 roku kampanią budującą pozytywny wizerunek polskich produktów oraz umacniającą dumę z tego, co polskie zetknęła się blisko połowa Polaków. Porównując z rokiem 2008 więcej jest wśród nich osób z najwyższym potencjałem nabywczym. Na polskość podczas zakupów najmniej zwracają uwagę osoby w średnim i młodszym wieku, mieszkańcy małych miast, uczniowie i studenci.
Organizatorzy kampanii deklarują, że jej cel został osiągnięty – z ideą akcji udało się dotrzeć do grup społeczno – zawodowych, które mają największy wpływ na konsumenckie zachowania. Hasło „Kupuj Nasze.PL – Są powody do dumy” znane jest dziś wśród ponad 50% kierowników i specjalistów, prywatnych przedsiębiorców, pracowników administracji i usług. Tych, dla których kupowanie polskich produktów nie jest bardzo ważne, będą przekonywać kolejne tego typu inicjatywy, m.in. kampania kierowana do uczniów.
Podczas robienia zakupów Polacy od kilku lat konsekwentnie kierują się przede wszystkim ceną produktów. Liczba osób spontanicznie kierujących się polskim pochodzeniem produktów z każdym rokiem się zmienia. Tuż po wejściu Polski do Unii Europejskiej było ich ponad 13%, dziś odsetek ten jest nieco niższy, widać jednak wyraźnie dużą zamianę jakościową profilu zakupowego patrioty. W porównaniu z latami ubiegłymi, na polskość produktów zwracają uwagę w większym stopniu osoby lepiej oceniające swoją sytuację materialną, pochodzące z większych miast, lepiej zarabiające.
Ważnym założeniem akcji było uzmysłowienie, że konsumencki patriotyzm ma sens tylko wtedy, gdy poprzez zakupowe decyzje konsumenci promują naprawdę dobre produkty. Taka postawa stymuluje ich rozwój i wpływa na kondycję produkujących je firm, a przez to przekłada się na sytuację całej gospodarki.
Z kampanią zetknęło się o 10% osób więcej niż w roku 2008. Przyczyniły się do tego materiały reklamujące akcję, które pojawiły się w sumie w 42. różnych mediach. Spoty telewizyjne wyemitowano ponad 1500 razy. Ponadto 20 razy przedrukowany została reklama prasowa. Kampanii „Kupuj Nasze.PL” towarzyszyły także działania PR. Związane z nią informacje 9-krotnie pojawiły się w serwisach największych kanałów telewizyjnych, z kolei w prasie, radiu oraz internecie opublikowane zostały ponad 60 razy. Przekaz kampanii obecny był na trzech wydarzeniach, których partnerem została Fundacja: na konferencji Retail Giga Con w Warszawie, na Międzynarodowych Pokazach Lotniczych Air Show w Radomiu oraz na Dniach Partnerstwa Lokalnego w Krakowie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia