logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Parlament wpływa na ryby
06.02.2013
Tematy: Wydarzenia

Parlament wpływa na ryby



6 lutego członkowie Europejskiego Parlamentu będą głosować w sprawie reformy nowej Wspólnej Polityki Rybołówstwa (WPRyb) zawierającej prawa, które rządzą europejskimi morzami. Działacze kampanii „Fish Fight” ustawili interaktywną rzeźbę wraku statku przed drzwiami Parlamentu Europejskiego w Strasburgu, wyświetlającą bieżącą liczbę osób, które podpisały petycję do PE.

5 lutego o godzinie członkowie Parlamentu Europejskiego debatowali nad raportem sprawozdawcy Ulrike Rodust (niemiecka polityk, SPD). Niniejszy raport stanowi opinię Parlamentu na temat nowej WPRyb. Będzie on poddany głosowaniu na sesji plenarnej następnego dnia, 6 lutego. Raport wzywa do wprowadzenia wiążącego harmonogramu zakończenia odrzutów i przywrócenia zasobów rybnych do poziomu powyżej maksymalnego zrównoważonego połowu. W dniu 18 grudnia Komisja Rybołówstwa w Parlamencie przyjęła ten projekt sprawozdania w sprawie Rozporządzenia Podstawowego WPRyb.

Działacze kampanii chcą wpłynąć na posłów, by poparli poprawkę 119 o odrzutach (art. 15) i poprawkę 60 o przełowieniach (art. 2) oraz odrzucili poprawkę do zakazu odrzutów przygotowaną przez Europejską Partię Ludową.

W styczniu 2011 dziennikarz i szef kuchni Hugh Fearnley-Whittingstall rozpoczął kampanię „Fish Fight”, aby zakończyć praktyki odrzutów martwych ryb. Jego propozycja  została poparta przez Zrzeszenie Rybaków Morskich, lokalne organizacje pozarządowe i brytyjskich polityków, a zakaz odrzutów był potem zaproponowany przez Komisję Europejską. W 2012 kampania rozpoczęła się również we Francji, Niemczech, Hiszpanii i Polsce.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek