Papierosy gorsze od papierosów
Palenie papierosów to temat często poruszany w kampaniach społecznych – najczęściej jednak odnoszą się one do zdrowotnych rezultatów nałogu. Singapurska kampania „Don’t get burnt” zwróciła uwagę na inny aspekt: na ekonomiczne i prawne konsekwencje palenia papierosów pochodzących z przemytu.
Kampania wykorzystała różne formy marketingu, m.in. spoty filmowe i plakaty wielkoformatowe. Na początku akcji na ulicach pojawili się ludzie w koszulkach z charakterystycznym logo kampanii imitującym dziurę wypaloną papierosem. Największe zainteresowanie wzbudziły jednak ciężarówki z takim samym znakiem. Celem kampanii Singapore Customs było podniesienie świadomości społecznej dotyczącej papierosów pochodzących z nielegalnego źródła oraz przekonanie obywateli do zgłaszania władzom informacji o papierosach pochodzących z przemytu. Według twórców kampanii takie papierosy są szczególnie niebezpieczne dla zdrowia, ponieważ pochodzą z niewiadomego źródła i mogą zawierać toksyczne substancje. Na stronie internetowej kampanii znajduje się gotowy formularz, można też dzwonić na specjalnie uruchomioną infolinię.
Od stycznia 2009 roku wszystkie papierosy sprzedawane w Singapurze muszą mieć specjalne oznaczenia gwarantujące, że pochodzą z legalnego źródła (znak SDPC na każdym papierosie) – zwraca na to uwagę spot reklamowy. Za kupowanie, sprzedawanie, przechowywanie, a nawet za transportowanie nielegalnych papierosów grożą surowe kary: wysokie grzywny, więzienie lub konfiskata mienia.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne