Chociaż palacz tego nie zauważa, na papierosie pojawia się krwawa rysa, która z kolejnymi wdechami powoli zmienia się w raka. Dym z obowiązkowego przy porannej kawie papierosa wkrada się do płuc, a każde piętnaście wypalonych papierosów przyczynia się do powstawania mutacji odpowiedzialnych za rozwój śmiercionośnych komórek.
Rokrocznie w Zjednoczonym Królestwie sto tysięcy osób umiera na schorzenia wywołane paleniem tytotniu. Do rzucenia nałogu nie przyczyniają się jednak głośne kampanie zdrowotne, szokujące zdjęcia płuc palaczy umieszczane na paczkach oraz stale drożejące papierosy. Brytyjski Departament Zdrowia swoją najnowszą kampanią przekonuje, że gdyby tylko palacze zdawali sobie sprawę ze spustoszenia jakie każdorazowo w ich organizmach wywołuje dym papierosowy, z pewnością rzuciliby palenie.
Brytyjski Departament Zdrowia dodatkowo zachęca palaczy do zapoznania się z treścią zawartą w "Quit Kit", czyli w pakiecie informacyjnym dotyczącym wyjścia z nałogu. Pakiet ten każdy chętny może znaleźć w wybranych aptekach i w internecie.
Kampanię, zrealizowaną przez agencję Dare z Londynu, celowo zainincjowano pod koniec roku 2012, tak, by podsunąć palaczom pomysł na noworoczne postanowienie. Będzie ona trwała do marca 2013.
Olga Ambrosiewicz
zobacz także
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
28.05.2025slider
Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
12.06.2024Kreacje / printy
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024slider
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024Kreacje / printy
Pod opieką ropuchy