Odpadki oglądane z „żabiej perspektywy” zmieniają swoje oblicze, osiągając rozmiary monumentalnych budowli: świątyń, wieżowców, stadionów.
W kreacji „Vive Barranquilla Limpia” („Niech żyje czysta Barranquilla”) gigantyczne śmieci – plastikowa butelka, jednorazowy kubek, kulka zwiniętego papieru i wyciśnięta limonka – przysłaniają najbardziej atrakcyjne budynki w mieście. Z góry mogą wydawać się niemal niezauważalne, ale wszystko zależy od perspektywy. Akcja przypomina mieszkańcom, że miejsce śmieci jest w śmietniku, a nie na chodniku.
Kmapanię billboardową przygotowała kolumbijska agencja Sonovista Advertising. Głównym przesłaniem jest slogan „No hay basura pequeña. Usa las canecas” („Nie ma małych śmieci. Używaj kosza na śmieci”).
A.Stachowska
————————————————————————
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Zdjęcia o statycznej kompozycji ożywiają powiększone odpady przysłaniające obiekty znajdujące sie za nimi. Złamanie perspektywy nadaje nadrealności przedstawieniu. Całośc jest harmonijna o szerokiej gamie barwnej, gdzie dominantę kompozycyjną stanowią śmieci wypełniąjące większą cześć kadru.
Typografia “zsunięta” w róg kompozycji wyróżniona została za pomocą prostokąta o intensywnej żółci nie została potraktowana w hierarchi ważności na równi z obrazem.
Klimat projektu jest surrealistyczny. Powiększone śmieci zasłaniające budynki przywodzą mi na myśl twórczość francuskiego rzeźbiarza-performera Christo Javacheffa , którego uważa się prekursora “sztuki zasłaniania” poprzez opakowywanie przez niego różnych obiektów np. gmachu Reichstag w Berlinie.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym